معاون سیاسی استانداری هرمزگان

هرمزگان / برگزاری جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در جلسه شورای سالمندان استان: نرخ سالمندی در هرمزگان رو به افزایش است و در مناطق شهری آمار سالمندان نسبت به مناطق روستایی استان بیشتر است.

 جلسه شورای سالمندان استان به ریاست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و با حضور مدیر کل بهزیستی استان و مدیران دیگر دستگاههای عضو شورا در محل سالن اجتماعات استانداری هرمزگان برگزار شد.

احسان کامرانی در جلسه شورای سالمندان استان، با اشاره به اهمیت اجرای طرح های پژوهشی در حوزه سالمندان، عنوان کرد: انجام کارهای پژوهشی برای شناسایی علل افزایش جمعیت سالمندی و کاهش جمعیت فعال و کاهش تولد در برخی مناطق استان ضروری است.
وی افزود: نرخ سالمندی در هرمزگان رو به افزایش است و مناطق شهری آمار سالمندان نسبت به مناطق روستایی استان بیشتر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به اهمیت حمایت از سالمندان، تصریح کرد: سالمندان با توجه به شرایط ویژه ای که دارند نیازمند حمایت از سوی دستگاه های اجرایی متولی و خانواده ها  هستند.
کامرانی افزود: تامین هزینه های مرتبط با درمان سالمندان به ویژه گسترش چتر حمایتی بیمه های تکمیلی و اکمل نقش مهمی در رفع دغدغه های این قشر مهم جامعه در جبران هزینه های درمانی آنها  دارد.
 وی گفت: تامین داروهای مورد نیاز سالمندان و تسهیل امر دسترسی در این بخش نیازمند اهتمام ویژه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: تشکیل تیم های ویژه مراقبت سالمندان و ارائه آموزش های لازم برای مراقبت از سالمندان در منزل نیازمند پیگیری از سوی دانشگااه علوم پزشکی و دستگاه های اجرایی ذیربط است.
وی تصریح کرد: صداوسیما و رسانه های جمعی ظرفیت مناسبی برای ارائه آموزش های مرتبط با مراقبت و تکریم سالمندان است که ضروری است پیگیری و دنبال شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: تربیت متخصصان مرتبط با سالمندی با توجه به شیب پیری جمعیت از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی افزود: تکریم سالمندان در دین مبین اسلام و فرهنگ ایرانی اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار هستند و ضروری است اهمیت این موضوع به فرزندان و خانواده ها منتقل شود تا شاهد تکریم بیش از پیش این سرمایه انسانی ارزشمند باشیم.

سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی، بر ضرورت برگزاری جلسات شورا و تحقق اهداف سند ملی سالمندان و همچنین همکاری دستگاههای عضو در تحقق  کامل مصوبات تاکید کرد و گفت : واقعیت اجتناب‌ناپذیر، افزایش جمعیت سالمندان کشور و استان است ، لذا برنامه‌ریزی مناسب ضرورتی انکارناپذیر است تا همه افراد در همه گروه‌های سنی مورد حمایت قرار گیرند و همه سالمندان با ارتقای کیفیت زندگی از حداکثر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی خود لذت ببرند.

جهانشاهی در ادامه توضیحات مبسوطی پیرامون ساختار شورای سالمندان و اهداف سند ملی سالمندان ارائه و ابزار امیدواری کرد: امیدواریم با ارزیابی و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به ساماندهی سالمندان بتوان گامهای خوبی در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات و توانمند سازی سالمندان برداریم.

گفتنی است در این نشست ضمن ارائه آمار تحلیلی سالمندان استان ، دستگاههای عضو به ارائه گزارش در خصوص مبحث سالمندان پرداخته و پیرامون روند نیازها و برآورد نیازهای سالمندان  پرخطر استان بحث و تبادل نظر شد . نمایندگان مراکز مختلف سالمندان و مدیران دستگاهها نیز نقطه نظرات خود را اعلام نمودند.