سالمندان مراقب پوکی استخوان باشند

کارشناس سالمندان مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به افراد سالمند توصیه کرد: سالمندی یکی از حساس ترین دوران زندگی است که درمعرض خطر بسیاری از بیمارها مانند پوکی استخوان است. [divider] به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، رویا حیدری در این زمینه بیان کرد: در صورتی که سالمندان اضافه وزن دارند وزن خود را کم […]

کارشناس سالمندان مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به افراد سالمند توصیه کرد: سالمندی یکی از حساس ترین دوران زندگی است که درمعرض خطر بسیاری از بیمارها مانند پوکی استخوان است.

[divider]

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، رویا حیدری در این زمینه بیان کرد: در صورتی که سالمندان اضافه وزن دارند وزن خود را کم کنند.از پاهای خود به دقت مراقبت کنند.هر روز به دقت پاها را از نظر وجود هرگونه زخم آزمایش کنند. در صورت بروز هرگونه اختلال در دید – مانند وجود نقاط سرگردان در دید – به پزشک مراجعه شود. پیاده روی را فراموش نکنند.

وی با اشاره به اینکه کمبود کلسیم، ویتامین D و تحرک بدنی ناکافی از عوامل مهم بروز بیماری پوگی استخوان هستند،گفت: کسانی به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند که مصرف زیاد کافئین، سدیم و پروتئین خطر ابتلا به پوکی استخوان را تشدید می‌کند الکل و سیگار خطر پوکی استخوان را افزایش می‌دهند .افراد پیر و زنان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند .

این کارشناس راههای پیشگیری از پوکی استخوان را ورزش منظم خصوصا پیاده روی، مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم لبنیات پاستوریزه کم چرب  ،عدم اضافه نمودن چای، پودر نسکافه، پودر کاکائو و قهوه به شیر ،عدم مصرف شربت های کاهش دهنده اسید معده و نوشابه های گاز دار ،عدم استعمال دخانیات و مصرف الکل ،استفاده از نور مستقیم خورشید دانست.

حیدری همچنین در مورد سالمندانی که مبتلا به دیابت هستند توصیه کرد:سالمندان بایداز مصرف قند و شیرینی ها بپرهیزند و یا آن را به حداقل برسانند.