ساماندهی سلامت و رفاه سالمندان

برگزاری نخستین جلسه شورای سالمندان استان قم در دولت جدید

نخستین جلسه شورای‌ سالمندان استان قم با ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار، دبیری اداره کل بهزیستی و با حضور اعضا در استانداری قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه احمد حاجی زاده معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار بر لزوم پاسخگویی میدانی دستگاه های متولی در زمینه اجرای سند ملی سالمندان و ارزیابی میدانی نتایج کار دستگاه ها بخصوص خدمت رسانی شایسته و ترویج فرهنگ تکریم سالمندان در تبلیغات رسانه و دستگاه ها و نیز اطلاع رسانی منظم در زمینه کارهای مثبت انجام شده در این باره تأکید کرد و افزود طبق ماده ۱۴ قانون تشکیل شورای ملی سالمندان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است درجهت تکریم مقام سالمند، ایجاد نگرش مثبت در سالمندان و آموزش شیوه زندگی سالم مشتمل بر توصیه های تغذیه ای، ورزشی، بهداشت روان و غیره به سالمندان و با هماهنگی دبیرخانه شورای یاد شده برنامه های لازم را تهیه و پخش نماید و همه دستگاهها و نهادهای عضو شورای سالمندان استان موظف هستند ضمن عمل به تکلیف تعیین شده در قانون نسبت به اطلاع رسانی خدمات خود با هماهنگی دبیرخانه شورا اقدام نمایند.

در ادامه جلسه ضمن مرور وظایف و انتظارات از دستگاه های مختلف اجرایی استان در زمینه اجرای سند ملی سالمندان مقرر شد با توجه به اهمیت مقوله سالمندی جمعیت و آینده پژوهی موضوع از این پس جلسات شورای اصلی سالمندان و کمیته های تخصصی مرتبط مطابق تقویم و زمان بندی منظم برگزار شده و دستگاههای مختلف بصورت میدانی  و عملیاتی برنامه های ابلاغی را اجرا نموده  و در مقاطع سه ماهه به دبیرخانه شورا مستقر در بهزیستی استان گزارش نمایند .

لازم به ذکر است طبق قانون و  به منظور ساماندهی سلامت و رفاه سالمندان شورای سالمندان به ریاست استانداری و دبیری سازمان بهزیستی و با حضور اعضای ذیل تشکیل گردیده است :

فرمانداری ، دادگستری  ،مدیریت حوزه های علمیه قم  ، . تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان . صدا وسیمای قم ،  شورای اسلامی شهر قم  شهرداری قم ،. دانشگاه علوم پزشکی استان ،اداره کل . فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، . کمیته امداد حضرت امام ،   اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ،اداره کل اقتصاد و داراریی استان  ،  صندوق بازنشستگی استان ،  تأمین اجتماعی استان قم ،. سازمان بیمه سلامت استان  ،اداره کل آموزش و پرورش استان  ، اداره کل  ثبت احوال استان ، سازمان  صنعت معدن و تجارت استان ، سازمان  جهاد کشاورزی استان ،اداره کل . ارتباطات و فناوری اطلاعات  ،سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن استان