وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

تدوین لایحه حمایت از جامعه سالمندان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۳۰ درصدی فاصله بین حقوق مدیران ارشد با کارمندان این وزارتخانه خبر داد و گفت: لایحه حمایت از جامعه سالمندان هم تدوین شده است.

آقای حجت‌الله عبدالملکی امروز در نمایشگاه دستاورد‌های ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای ایجاد عدالت و کاهش فاصله حقوق مدیران ارشد و کارمندان از ابتدا با مدیران قرار گذاشتیم حداقل ۳۰ درصد از حقوق مدیران کاهش پیدا کند بنابراین حداقل ۳ میلیون تومان از حقوق مدیران رده بالا به درخواست خودشان کاهش یافت و برعکس کسانی که کف حقوق دریافت می‌کنند، حقوق آن‌ها را افزایش دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در ابتدای این دولت که مشکل افزایش قیمت سیمان وجود داشت، ابتدا ۹۰ درصد سیمان عرضه شده در بورس کالا از محصولات تولیدشده در کارخانه‌های سیمان هلدینگ سیمان تأمین اجتماعی بود و تولید بنزین در یکی از پالایشگاه‌های زیرمجموعه شستا به میزان ۵۵ درصد افزایش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه بیمه کارفرمای کارگاه‌های زیر ۵ نفر که در سال ۹۹ قطع شده بود برای حمایت از کارگاه‌های کوچک دوباره برگشت و اجرا می‌شود و خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی در بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها در نظر گرفتیم.

عبدالملکی همچنین از رفع مشکل ۲۹۰۰ شرکت تعاونی ملی و استانی خبر داد و افزود: پیش‌نویس لایحه حمایت از جامعه سالمندان تدوین و شورای نظارت بر معلولان نیز تشکیل شده است و برای خانوار دارای دو معلول و بیشتر ۱۴۰۰ واحد مسکونی اختصاص دادیم.

وی گفت: ۸ هزار تبلت و ۱۲۲ هزار بسته لوازم تحریر هم برای دانش‌آموزان تهیه شده است.

عبدالملکی همچنین گفت: برای بیمه زوج‌های نابارور تاکنون بیش از چهار هزار نفر ثبت‌نام کرده اند و طرح‌هایی مانند بیمه زنان سرپرست خانوار، بیمه دانشجویان و بیمه غرامت دوران بارداری نیز پیگیری می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی برای افشای مفاسد خبر داد و گفت: داشبورد برخی از این سامانه‌ها در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده شده است.

علدالملکی همچنین از تدوین چهار طرح کلان در وزارت کار شامل طرح اشتغال و رفع بیکاری، حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی، نظام شرکت‌داری و بنگاه‌داری که در حال حاضر ۶۰۰ شرکت ناکارآمد در زیرمجموعه تأمین اجتماعی و وزارت رفاه وجود دارد و همچنین رفع فقر مطلق خبر داد.

وزیر تعاون گفت: در اولین جلسه شورای عالی رفاه این طرح به رئیس‌جمهور ارائه و قرار شد با همکاری سایر وزارتخانه‌ها عملیاتی شود.