مدیر بهزیستی شهرستان شاهرود

سمنان / ارتقای سلامت سالمندان با آموزش شیوه زندگی سالم

معاون مدیر کل و مدیر بهزیستی شهرستان شاهرود در کمیته تخصصی شورای ساماندهی سالمندان گفت : سالمندان یکی از گروه های آسیب پذیر جامعه هستند.

کمیته تخصصی سالمندان شهرستان شاهرود به ریاست مسعود جهانسیر مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود و با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و معاون کمیته امداد شهرستان  شاهرود برگزار شد.

مسعود  جهانسیر  معاون مدیر کل و مدیر  بهزیستی  شهرستان  شاهرود  ضمن  ارج  نهادن  به  سالمندان  و  ارائه  گزارشی  از  فعالیت‌های  بهزیستی  در حوزه سالمندی گفت : سالمندان  یکی از گروه‌های  آسیب پذیر جامعه  هستند که از نظر جسمی،  روانی، اجتماعی و  بهداشتی  نیازهای  ویژه های  دارند که تامین  این  نیازها در گرو همکاری دستگاه‌های مرتبط با موضوع سالمندی و آموزش و اطلاع رسانی به عموم جامعه می باشد.

جهانسیر  معاون مدیر کل و مدیر بهزیستی شهرستان شاهرود بیان داشت: روابط اجتماعی اهمیت  بسیار زیادی  برای  سلامت  روان  هر فردی  به ویژه  سالمندان  دارد که  بعلت وجود  موانع  فیزیکی و  همچنین  زیر ساخت های  شهری و مضاعف بر آن شرایط بحرانی کرونا باعث حضور کمرنگ  سالمندان در فضای جامعه و کاهش شور و نشاط روحی در بین این قشر عزیز از جامعه شده است.

مدیر بهزیستی شهرستان شاهرود ادامه داد: اصلاح  الگوی  زندگی و توجه به  کیفیت آن را ضامن  افزایش کارایی  و استقلال سالمندان دانسته و تصریح کرد:  آموزش شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی، تغدیه  مناسب، ورزش منظم، کنترل وزن در بهبود وضعیت زندگی و ارتقای سالمندان  موثر می باشد.

جهانسیر  ضمن اشاره به خدمات بهزیستی شاهرود در حوزه سالمندی در یک مرکز جامع توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان، و یک مرکز آموزش و توانبخشی سالمندان روزانه بانوان  در شهرستان  اشاره  کرده و  بیان داشت :  هم اکنون ۷۷ سالمند در مرکز شبانه  روزی  سالمندان  ثامن  الائمه  نگهداری  می شوند و  ۳۵ سالمند  خانم  نیز از خدمات روزانه آموزشی و توانبخشی  مرکز مادر  بهره می برند که علاوه بر ارائه خدمات ویژه سالمندی در این مراکز طبق دستورالعمل ها و ارائه خدمات متناسب با این عزیزان، در حوزه پیشگیری و مراقبت در مقابل بیماریهای واگیر دار  سالمندان عزیز تحت حمایت در این مراکز دوز  سوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

در ادامه جلسه  خانم حسینی  کارشناس  علوم  پزشکی  ضمن بیان آمار  سالمندان  شاهرود   ۲۹ هزار و نهصد و پنجاه و یک عنوان کرده و  اظهار داشت :۱۳ /۳ درصد  جمعیت  شهرستان  را  سالمندان  تشکیل  داده  که دانشگاه  علوم  پزشکی  فعالیت‌های  غربالگری  تغذیه، کنترل  فشار خون،  پیشگیری از افسردگی  را  برای  این  عزیزان  در برنامه دارد.

 تاکید بر برنامه ریزی در راستای سلامت و  رفاه سالمندان  و ارائه نظرات و پیشنهادات  اعضاء حاضر در جلسه در این خصوص از دیگر برنامه های این جلسه بود و در ادامه این جلسه مسعود جهانسیر معاون مدیر کل و مدیر بهزیستی شهرستان شاهرود  از آمادگی بهزیستی جهت اعطای  پروانه  فعالیت  مرکز آموزشی  و  توانبخشی  روزانه  سالمندان  آقا  به متقاضیان  خبر داد.