کارشناس امور بین الملل سازمان بیمه سلامت

برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی مجازی با موضوع مراقبت طولانی مدت سالمندان با تأکید بر خدمات بیمه ای

کارشناس امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، از برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی مجازی با موضوع مراقبت طولانی مدت سالمندان با تأکید بر خدمات بیمه ای خبر داد.

عرفانه دوخایی گفت: در سال های اخیر توسعه اقتصادی‌، اجتماعی، کاهش باروری و به دنبال آن کاهش رشد جمعیت و افزایش امید به زندگی منجر به ایجاد تغییرات قابل ملاحظه‌ای در ساختار جمعیت جهان شده است، به‌ طوری‌ که طی این مدت تعداد سالمندان کشور به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

وی افزود: در راستای نیل به اهداف تکلیف شده در سند ملی سالمندان که سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از دستگاه های همکار در آن تعریف شده است، واحد بین الملل سازمان جلسات متعددی را از بهمن ماه ۹۹ با اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسؤل سیاست گذاری، برنامه ریزی و هماهنگی درون و برون بخشی این سند، اداره امور بین الملل وزارت بهداشت و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) برگزار نمود.

کارشناس امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: ماحصل ارزشمند برگزاری این جلسات، برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی مجازی با موضوع “مراقبت طولانی مدت سالمندان با تأکید بر خدمات بیمه ای (LTC/LTCI)” است که قرار است در تاریخ ۱۶ و ۱۷ آذرماه سالجاری با همکاری مؤسسه HelpAge International برگزار گردد.

دوخایی گفت: مراقبت طولانی مدت شامل انواع خدماتی است که برای تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی شخصی یک سالمند در طی مدت زمانی طولانی طراحی شده است.

وی تاکید کرد: از فواید برگزاری چنین کارگاه هایی استفاده از تجارب موفق سایر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دنیا به منظور بررسی اثرات منفی اجتماعی و اقتصادی ناشی از گذار جمعیتی از جوانی به سال‌خوردگی است که می تواند الگویی مناسب در جهت تقویت و ارتقاء زیر ساخت ها و برنامه های آینده محور نظام سلامت کشور به ویژه بیمه های درمانی در مواجهه با پدیده سالمندی باشد.