با حضور اعضای هیئت رئیسه

برگزاری اولین جلسه فراکسیون سلامت سالمندان مجلس

اولین جلسه فراکسیون سلامت سالمندان مجلس ظهر امروز برگزار و بر لزوم توجه ویژه مجلس به موضوع سالخوردگی جمعیت و نقش تعاملی قوه مجریه و قوه مقننه در خصوص تحقق اهداف های سالمندان کشور تاکید شد.

اولین جلسه فراکسیون سلامت سالمندان مجلس، ظهر امروز ( ۶ آبان ماه ) با حضور اعضای هیئت رئیسه این فراکسیون آقایان محمدعلی محسنی بندپی ، رضا آریان پور ، رضا حاجی پور، سیدمحمد پاک مهر و سارا فلاحی و دبیر اجرایی فراکسیون محسن سلمان نژاد در محل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشکیل شد.

بر اساس این گزارش در جلسه فراکسیون سلامت سالمندان موضوعاتی نظیر مقایسه وضعیت سالمندی ایران و جهان، وظیفه مجلس در خصوص سالخوردگی جمعیت  و لزوم برگزاری جلسات منظم فراکسیون با هم اندیشی سایر دستگاه‌های اجرایی و موسسات مردم نهاد  مطرح شد.

اولین جلسه فراکسیون سلامت سالمندی مجلس با سخنرانی  محمدعلی محسنی بندپی شروع و ایشان با اشاره به لزوم توجه ویژه مجلس به موضوع سالخوردگی جمعیت و نقش تعاملی قوه مجریه و قوه مقننه در خصوص تحقق اهداف های سالمندان کشور صحبت شد و در ادامه آقایان پاک مهر و آریان پور و حاجی‌پور در خصوص لزوم اولویت‌بندی مشکلات سالمندان و توجه عمیق تر به اهداف سند سالمندان و همچنین استفاده از تجربه سیاستمداران با تجربه در حل مشکلات سالمندی توضیحاتی ارائه کردند.

در ادامه خانم فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اهمیت موضوع سالمندان و نیاز جدی به خدمات ویژه   در تمام سطحوح کشور عناوینی  را مطرح کرده و آقای مسعود پزشکیان به اهمیت استخراج نتایج علمی از تشکیل فراکسیون سلامت سالمندی اشاره کرده و بر اهمیت مطالعات تطبیقی و حل مشکلات سالمندان با در نظر گرفتن منابع کشور تاکید کرد؛ در نهایت مقرر شد جلسه بعدی فراکسیون با حضور نماینده دستگاهها و سازمانهای مردم نهاد وسایر ذی نفعان بزودی تشکیل گردد./