تربت حیدریه | تأسیس نخستین خانه کوچک سالمندان زن در تربت حیدریه

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، خانه گروهی کوچک سالمندان آوین تربت حیدریه با حضور معاون توانبخشی بهزیستی استان خراسان رضوی، فرماندار ویژه  شهرستان، رییس بهزیستی شهرستان، اعضای شورای اسلامی، کارشناسان توانبخشی ستادی و تنی چند از مسئولین شهرستان مورد بهره برداری قرارگرفت. در این مراسم رییس بهزیستی شهرستان گزارشی از روند تاسیس این خانه گروهی سالمندان (بانوان)  ارائه کرد. فاطمه […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

خانه گروهی کوچک سالمندان آوین تربت حیدریه با حضور معاون توانبخشی بهزیستی استان خراسان رضوی، فرماندار ویژه  شهرستان، رییس بهزیستی شهرستان، اعضای شورای اسلامی، کارشناسان توانبخشی ستادی و تنی چند از مسئولین شهرستان مورد بهره برداری قرارگرفت.

در این مراسم رییس بهزیستی شهرستان گزارشی از روند تاسیس این خانه گروهی سالمندان (بانوان)  ارائه کرد.

فاطمه صادق امیری گفت: خانه سالمندان در جهت کرامت انسانی و خدمت رسانی به جامعه هدف سالمندی مورد افتتاح قرلر گرفته و امیدواریم با ارائه خدمات با کیفیت و شایسته از مراکز فعال در کشور بخصوص استان باشد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در این افتتاحیه با ابراز خرسندی از گشایش این مجموعه گفت: ما برای کسانی تلاش می کنیم که عمری از زندگی خود را در این جامعه کذرانده اند و در این شرایط نیاز به همراهی و حمایت دارند که ماباید تمام تلاش خود را در جهت خدمت رسانی به این عزیزان انجام دهیم.

حمیدرضا علیزاده افزود: انسان نیز خواه ناخواه، زندگی را از دوران کودکی و ناتوانی آغاز کرده، مرحله جوانی و قدرتمندی را پشت سر می‌گذارد و به تدریج با سختی‌های روزگار پیری و سالمندی، دست به گریبان می‌شود.

علیزاده تأکید کرد: باید کاری کنیم که دوران پیری و سالمندی به سهولت و با سلامت سپری شود.

وی همچنین گفت: خانه‌های کوچک سالمندان در جهت آسایش و استقلال بیشتر مددجویان تأسیس شده و در نظر است که سالمندان تا حد امکان از استقلال و آزادی عمل برخوردار باشند.

شایان ذکر است خانه‌های کوچک در گروه‌های مختلف جامعه هدف بهزیستی با هدف کوچک‌تر شدن مجموعه‌های توانبخشی و نظارت بهتر بر عملکرد آنها و همچنین توانبخشی و توانمندسازی مؤثر و استقلال مددجویان برنامه‌ریزی شده است.