بیش از ۷۰ هزار واژه تخصصی دانش سالمندی

کتاب فرهنگ سالمند

فرهنگِ سالمند با بیش از ۷۰ هزار واژه تخصصی دانش سالمندی حاصل تالیف مشترک عبدالرحیم اسداللهی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و طاهره سکوت مدیر بنیاد فرزانگان شیراز است که گردآوری، تدوین و معادل یابی شده است.

همچنین مفاهیم و واژگان اختصاری در دو گرایش سالمندشناسی و طب سالمندی، ابزارها و نرم ‏افزارهای سنجش سلامت و مراقبت از سالمندان و برترین مؤسسات دانشگاهی جهان در ارائه رشته سالمندشناسی نیز در پایان کتاب معرفی شده ‏اند.

عبدالرحیم اسداللهی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تهیه این کتاب مرجع برای پژوهشگران، استادان و دانشجویان رشته‌های علوم بهداشتی، توانبخشی، پزشکی و پیراپزشکی و همچنین حوزه‏ های علوم رفتاری و اجتماعی توصیه می‏ شود.

این متخصصین سالمندشناسی ادامه داد:این کتاب در ۶۹۰ صفحه در دو فرمت جلد شومیز و جلد گالینگور با شماره کتابشناسی کتابخانه ملی ایران : ۶۱۰۲۲۸۵ در پاییز ۱۴۰۰ روانه بازار نشر شده است.

اسداللهی اضافه کرد: داشتن واژگان تخصصی و اشراف بر مفاهیم و ترمینولوژی یک حوزه از دانش، شاخصی از توانمندی آن علم است. در معرفی علوم جدید مانند سالمندشناسی، داشتن یک ترمینولوژی قوی با واژگان دو زبانه از واژگان رشته سالمندشناسی و علوم همسو با آن احساس می شد. لذا به مدت پنج سال به طور پیوسته تیم تألیف با گردآوری لغات اصلی و مرتبط با مبحث سالمندی از دایره المعارف های شناخته شده جهان و تکسبوک های دانش سالمندشناسی اقدام کرد.