باید از امروز به فکر جامعه سالمند باشیم

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: باید از امروز به فکر فردا و جامعه سالمند فردا باشیم.  [divider] به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، «عبدالحمید کشاورز»، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: براساس ارزیابی‌ها، تا سال ۲۰۲۰ حداقل ۲۲ جامعه جهانی را سالمندان تشکیل می‌دهند و ایران نیز از این قاعده مستثنی ندارد.  وی […]

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: باید از امروز به فکر فردا و جامعه سالمند فردا باشیم.

 [divider]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، «عبدالحمید کشاورز»، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: براساس ارزیابی‌ها، تا سال ۲۰۲۰ حداقل ۲۲ جامعه جهانی را سالمندان تشکیل می‌دهند و ایران نیز از این قاعده مستثنی ندارد.

 وی افزود: با وجود آن‌که فارس در حوزه‌ی بهزیستی در بخش سالمندان سابقه خوبی دارد اما به‌دنبال راه‌اندازی بنیادی تحت عنوان بنیاد فرزانگان هستیم و راه‌اندازی شورای سالمندان را دنبال می‌کنیم.

 مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به وجود و فعالیت کانون جهاندیدگان طی دو دهه گذشته در فارس، گفت: بنیاد فرزانگان با هدف ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های خدمت‌رسان حوزه‌ی بهزیستی در بخش سالمندی، ایجاد می‌شود.

 کشاورز گفت: پارسال دو شهرستان آباده و جهرم به‌عنوان شهرستان‌های دوستدار سالمند معرفی شدند و امیدواریم این شهرها را امسال به‌عنوان شهرهای مناسب برای تردد معلولان نیز معرفی کنیم.

 وی با قدردانی از همراهی رسانه‌ها و خبرنگاران در پیگیری مطالبات جامعه هدف بهزیستی، گفت: امسال با همراهی رسانه‌ها شاهد تلاش بیشتر شهرداری‌ها برای مناسب‌سازی معابر و گذرگاه‌ها بودیم و این فعالیت هم‌چنان تداوم دارد.

 کشاورز در عین‌حال گفت: برای تامین اتوبوس‌های مناسب حمل و نقل معلولان جسمی حرکتی تاکنون به جای نرسیدیم،‌امیدواریم این مهم نیز با پیگیری رسانه‌ها انجام شود.

 وی با اشاره به همراهی بهزیستی برای افزایش روستامهدها و مهدهای کودک‌ در سراسر استان، خاطرنشان کرد: امسال در ۴ شهرستان دیگر نیز ماشین‌های سیار اورژانس اجتماعی را راه‌اندازی می‌کنیم تا شمار شهرستان‌ها با اورژانس اجتماعی در فارس به ۱۰ شهرستان برسد.

 به گزارش ایسنا، امروز خبرنگاران فعال در رسانه‌های شیراز با حضور در مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست حضرت ولی‌عصر(عج) با این کودکان دیدار کردند.