اختلالات سلامت روانی ۳۷ درصد سالمندان

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به شاخص سلامت عمومی که نمره سلامت عمومی را نشان می‌دهد، گفت: ۳۷ درصد سالمندان در کشور قبلا به اختلالات سلامت روانی همانند افسردگی، اضطراب و وسواس هستند. [divider] نحوی‌نژادافزود: درمورد رسیدگی به سالمندان در کشور مشکلات عدیده‌ای وجود دار د که موازی کاری دستگاه‌ها یکی از این […]

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به شاخص سلامت عمومی که نمره سلامت عمومی را نشان می‌دهد، گفت: ۳۷ درصد سالمندان در کشور قبلا به اختلالات سلامت روانی همانند افسردگی، اضطراب و وسواس هستند.

[divider]

نحوی‌نژادافزود: درمورد رسیدگی به سالمندان در کشور مشکلات عدیده‌ای وجود دار د که موازی کاری دستگاه‌ها یکی از این مشکلات است.

وی به مصوبات شورای ملی سالمندان اشاره کرد و گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی شورای ساماندهی سالمندان در سازمان بهزیستی، طرح تکریم سالمندان در دستگاه‌ها، صدور کارت منزلت سالمندان، برگزاری دوره‌های طب سالمندان، ایجاد شهر یا منطقه دوستدار سالمند و ایجاد بنیاد فرزانگان از جمله موضوعاتی است که در دستور کار شورای ملی سالمندان قرار دارد. 

  • ارائه آموزش‌های فنی به ۲ میلیون مددجوی امداد 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۲ میلیون مددجو در این نهاد خبرداد و گفت: این افراد با شرکت در این دوره‌های آموزشی برای ورود به بازار کار آماده شده‌اند.

محمد امید افزود: اکنون در سامانه ایجاد اشتغال روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ۲۷۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌ و آماده ایجاد اشتغال هستند که در صورت تامین منابع مورد نیاز، زمینه اشتغال برای این افراد ایجاد می‌شود. 

وی با اشاره به این‌که این نهاد در ۲ سال گذشته توانمندی خانواده‌های مورد حمایت را سرلوحه کار خود قرار داده است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال در این نهاد از طریق استعدادسنجی، مهارت آموزی، ارائه تسهیلات و نظارت بر طرح‌های اشتغال و بازاریابی صورت می‌گیرد.