چهاردهمین جلسه شورای ملی سالمندان استان

چهاردهمین جلسه شورای ملی سالمندان استان، با حضور رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور در سالن اجتماعات کوثر استانداری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی؛ در این جلسه که خلخالی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حجت الاسلام والمسلمین علی پهلوان مدیرکل بهزیستی، معاون و کارشناسان توانبخشی و رؤسای بهزیستی شهرستانها، فرمانداران کل […]

چهاردهمین جلسه شورای ملی سالمندان استان، با حضور رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور در سالن اجتماعات کوثر استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی؛ در این جلسه که خلخالی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حجت الاسلام والمسلمین علی پهلوان مدیرکل بهزیستی، معاون و کارشناسان توانبخشی و رؤسای بهزیستی شهرستانها، فرمانداران کل استان و دیگر اعضاء حضور داشتند؛ درخصوص راه اندازی بنیاد فرزانگان در استان سمنان همزمان با سراسر کشور بحث و بررسی شد.

دکتر نحوی نژاد هدف از برگزاری این جلسه را بهبود روند مستندسازی و گزارش دهی دانست و افزود: باید به گونه ای عمل کنیم تا جهانیان برداشت صحیحی از وضعیت سالمندان در ایران بدست آورند.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور، با اعلام اینکه تنها حدود ۱۰% از سالمندان تنها زندگی می کنند خاطرنشان کرد: جای بسی خرسندی است که بیش از ۹۰% آنان در کنار خانواده حضور دارند و این آمار برخلاف تبلیغات منتشر شده است.

وی رسیدگی به آسیبهای اجتماعی درخصوص سالمندان در سنوات گذشته را از توفیقاتی دانست که سازمان بهزیستی در راستای بهبود وضعیت آنان انجام می دهد و بیان داشت: بهینه سازی سیستم حمل و نقل، فراهم آوردن امکانات فرهنگی و هنری، رعایت جایگاه و تکریم سالمندان از جمله کارهایی است که مسئولین استانی می توانند در قبال سالمندان انجام دهند.

در ادامه؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار، با بیان اینکه همه باید برای خدمات رسانی به این قشر جامعه که طی سالیان متمادی زحمات بسیاری برای رونق و آبادانی مملکت خود کشیده اند، احساس انگیزه کنند افزود: یکی از آسیبهای دوران سالمندی انزواطلبی است که باید این مسأله به صورت کارشناسی بررسی شود.

خلخالی در پایان، تشکل های سالمندی در محلات گوناگون، و تشکیل بنیاد فرزانگان را یکی از عواملی عنوان کرد که می تواند خلاء حضور سالمندان را در میان جوانان و خانواده ها پر کند.