مرکز نگهداری از سالمندان شهر سامن افتتاح می‌شود

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: مرکز نگهداری از سالمندان شهرسامن افتتاح خواهد شد. [divider] به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سماواتی شامگاه دوشنبه در کارگروه سالمندان استان همدان عنوان کرد: این مرکز با هزینه پنج میلیارد تومانی همزمان با هفته بهزیستی آغاز به کار خواهد کرد. وی ادامه داد: تامین وحفظ جایگاه سالمندان از اهداف […]

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: مرکز نگهداری از سالمندان شهرسامن افتتاح خواهد شد.

[divider]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سماواتی شامگاه دوشنبه در کارگروه سالمندان استان همدان عنوان کرد: این مرکز با هزینه پنج میلیارد تومانی همزمان با هفته بهزیستی آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: تامین وحفظ جایگاه سالمندان از اهداف سازمان بهزیستی است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان  با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای سالمندان در بین سالهای ۸۵الی ۹۰، بیان داشت: در آینده نزدیک مثلت رشد جامعه جوان کشور وارونه شده و به سوی سالمند شدن حرکت می‌کند.

سماواتی اذعان داشت: از بین جمعیت ۱۵ الی ۶۴ سال ۷۱درصد را در استان همدان سالمندان شامل می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۴ هزار نفر در استان همدان زندگی می‌کنند که سنی بالای ۶۰ سال دارند، اذعان داشت:  بیشترین این افراد در روستاها زندگی می‌کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان اذعان داشت: در سرشماری سال ۸۵ جمعیت سالمندان ۹ درصد کل جمعیت ایران را شامل می شوده است.

۱۵ درصد از سالمندان استان همدان از کمک های مالی ارگان‌های حمایتی برخوردارند

سمواتی با تاکید براینکه ۱۵ درصد از سالمندان استان همدان از کمک‌های مالی ارگان‌‌های حمایتی برخوردار اند، ادامه داد: ۹ درصد با سرمایه ملکی خود در کشور زندگی را می‌گذارند  واین در حالی است که در همدان این میزان به  پنج درصد می‌رسد.

وی عنوان کرد: در استان همدان چهار هزار و۴۸ نفر از کمک های سازمان بهزیستی استان همدان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به  وجود دو مرکز نگه‌داری سالمندان در شهرستان همدان وملایر ادامه داد: یک مرکز نیز در شهرستان بهار در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری می رسد.

فعالیت دو تیم مراقبت از سالمندان در استان همدان

سمواتی  اظهار داشت: دو تیم مراقبت از سالمندان همدان وجود دارد که از ۵۰ سالمند مراقبت می‌کنند.

وی با اشاره به  اجرای طرح مراقبت از سالمندان در هشت استان کشور، اذعان داشت: در استان همدان نیز  این طرح  اجرا شده و از ۲۲ نفر مراقبت می شود.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان عنوان کرد: در طرح توانمند سازی سالمندان در۷۲ روستای استان همدان نیز یک هزار و۱۲۰ نفر مورد حمایت وآموزش قرار گرفته اند.

شناسایی و نگهداری از سالمندان از اهداف سازمان بهزیستی است

سمواتی با اشاره به تغییر رویکردهای این سازمان و توجه به مراقبت به سالمندان، گفت: شناسایی ونگه داری از سالمندان از اهداف سازمان بهزیستی است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان در پایان سخنانش با اشاره به اعزام سالمندان به سفرهای زیارتی، برگزاری همایش‌های پیاده روی و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و ایجاد پایگاه سلامت ویژه سالمندان، در پایان عنوان کرد: باید برنامه هار رفاهی مناسب تری برای سالمندان در نظر گرفته شود.