“تنهایی”، بزرگترین و غیرقابل تحمل‌ترین مشکل سالمندان

یک روانپزشک، “تنهایی” را بزرگترین و غیرقابل تحمل‌ترین مشکل سالمندان عنوان کرد. [divider] به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر جلال شاکری ، از سالمندی به عنوان دوران پر استرس زندگی یاد و خاطر نشان کرد: سالمندی معمولا از سنین ۶۵ سالگی به بالا آغاز می‌شود و این دوران زمینه ساز بیماری‌های مختلفی از جمله […]

یک روانپزشک، “تنهایی” را بزرگترین و غیرقابل تحمل‌ترین مشکل سالمندان عنوان کرد.
[divider]

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر جلال شاکری ، از سالمندی به عنوان دوران پر استرس زندگی یاد و خاطر نشان کرد: سالمندی معمولا از سنین ۶۵ سالگی به بالا آغاز می‌شود و این دوران زمینه ساز بیماری‌های مختلفی از جمله افسردگی، اضطراب، اختلالات خلقی و شناختی و غیره است.

وی با تاکید بر اینکه سالمندان نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند، تصریح کرد: بی‌خوابی، بی‌قراری، نا امیدی، گریه‌های بی‌مورد در کنار دردهای جسمانی و مشکلات فیزیکی عملکرد سالمندان را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد و آن‌ها را مستعد اختلالات اضطرابی، ترس، نگرانی، وسواس و غیره کرده و در مجموع مشکلات فراوانی را برای آنها بوجود می‌آورد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از اختلالات شناختی به عنوان یکی دیگر از مشکلات شایع سالمندان یاد و تاکید کرد: آلزایمر و کوچک شدن بافت مغز، توهم و فراموشی از دیگر مشکلات سالمندان است.

به گفته وی، سالمندانی که با درجاتی از آلزایمر روبرو هستند، معمولا در شناخت مکان و زمان دچار مشکل می‌شوند و از این حیث توجه به آنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

شاکری در ادامه گفت: سالمندان بیش از اینکه نیازمند درمان‌های دارویی باشند، نیازمند حمایت روانی خانواده‌ها هستند، چراکه در صورت تامین نیازهای روانی آن‌ها، مشکلات جسمی قابل تحمل‌تر خواهند شد.

این روانپزشک تنهایی را بزرگترین و غیر قابل تحمل‌ترین مشکل سالمندان عنوان کرد و از خانواده‌ها خواست سالمندان خود را تحت حمایت شان قرار دهند.