تدوین نقشه توانمندسازی و پیشگیری از مشکلات دوران سالمندی

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور اعلام کرد، نقشه توانمندسازی و پیشگیری از مشکلات دوران سالمندی تدوین می شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، ˈحسین نحوی نژادˈ در نخستین همایش یکروزه ملی پیشگیری و توانمندسازی در سالمندان که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار شد، افزود: […]

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور اعلام کرد، نقشه توانمندسازی و پیشگیری از مشکلات دوران سالمندی تدوین می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، ˈحسین نحوی نژادˈ در نخستین همایش یکروزه ملی پیشگیری و توانمندسازی در سالمندان که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار شد، افزود: پس از پایان این همایش وظایف دستگاه های عضو در تدوین نقشه توانمندسازی و پیشگیری از مشکلات دوران سالمندی مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد، همچنین قرار است حاصل مقالات ارائه شده و سخنرانی ها در این همایش تخصصی در قالب یک کتاب جامع و کامل منتشر شود.

IMG15325284

نحوی نژاد با اشاره به محورهای این همایش گفت: توانمندسازی، حمایت های اجتماعی، پیشگیری از آسیب های دوران سالمندی و همچنین مسائل فرهنگی و سبک زندگی در دوران سالمندی از مهم ترین محورهای نخستین همایش ملی پیشگیری و توانمندسازی در سالمندان است.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با بیان اینکه جایگاه و منزلت سالمندان در جامعه باید به شکل ویژه و خاص حفظ شود گفت: برای تحقق این امر حضور تمامی دستگاههای اجرایی و تعامل آنها با یکدیگر مساله ای بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: فعالیت های انفرادی نمی تواند ما را در ادامه خدمات قابل توجه به قشر سالمند به مقصود برساند و در نتیجه باید با همکاری و مشارکت یکدیگر زمینه را برای آسایش و آرامش سالمندان فراهم کنیم.

نحوی نژاد تاکید کرد، رفاه سالمندان و توانمندی آنان در همه ابعاد مختلف زندگی مساله ای حائز اهمیت بوده و باید به طور جدی به آن توجه کرد.

وی در پایان گفت: در سال های اخیر همایش های زیادی در باره مسائل سالمندان در کشور برگزار شده اما همایش امروز در سطح ملی بوده و با سایر همایش های برگزار شده متفاوت است.