احترام سالمندان حق‌شناسى تلاش آنها است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا عصر امروز در جشن روز سالمند در این شهرستان ضمن گرامیداشت این روز با استناد به روایات پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین اظهار داشت: پیران مایه خیر و برکت زندگی بوده و وجودشان درمیان جمع و خانواده همچون پیامبری درمیان امت است. [divider] وی تصریح کرد: سالمندی […]

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا عصر امروز در جشن روز سالمند در این شهرستان ضمن گرامیداشت این روز با استناد به روایات پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین اظهار داشت: پیران مایه خیر و برکت زندگی بوده و وجودشان درمیان جمع و خانواده همچون پیامبری درمیان امت است.

[divider]

وی تصریح کرد: سالمندی در حقیقت دوره کمال و بلندای زندگی هر انسانی است که توانسته در دوران زندگی خود خوشی و ناخوشی زندگی را تجربه و با تمام توان از این مراحل عبور کند، پس شایسته است فرزندان و خانواده‌ها با افتخار سالمندان را در میان خود جای داده و در برنامه‌ریزی‌های روزمره خانواده از تجربیات ارزشمند آنها استفاده کنند.

امام جمعه کوهبنان افزود: رعایت ادب و احترام به سالمندان از دستورات دین مبین اسلام و ترک آن موجب معصیت می‌شود، لذا در زندگانی پیامبران و ائمه معصومین ما شاهد تکریم سالمندان توسط آنها هستیم که البته این عمل برخلاف فرهنگ غرب است که وجود سالمندان را در خانواده‌ها مزاحم می‌دانند و تلاش می‌کنند به هر طریق ممکن آنها را از محیط خانه و روابط خانوادگى دور کنند.

خبرگزاری فارس: احترام سالمندان حق‌شناسى تلاش آنها است

صالح‌نیا عنوان کرد: احترام سالمندان در حقیقت حق‌شناسى نسبت به عمرى تلاش صادقانه و دلسوزی‌ بزرگان است که با تمام سختی‌ها زمینه رشد و بالندگی ما را فراهم کردند پس نباید عملی انجام داد که آنان مورد بی‌مهری واقع شوند.

فرج کریم‌پور، سرپرست اداره بهزیستی کوهبنان نیز اظهار داشت: پدر و مادر بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته، لذا تواضع در برابر آنان که تمام لحظات خوش زندگی را فدای ما کرده‌اند و تکریم و اطاعت از آنان کمترین خدمتی است که فرزندان می‌توانند در برابر والدین خود انجام دهند.

وی در پایان سالمندان را گنجینه‌هایی ارزشمند و بی‌نظیر  در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: آنها با کوله‌باری از تجربیات که طی سال‌های متمادی کسب کرده‌اند و انتقال این تجربیات به نسل جدید زمینه سعادت و خوشبختی آنان را رقم می‌زنند.