سالمندان ازمشکلات عاطفی رنج می برند

دماوند، تهران بزرگ- مدیر مرکز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی سالمندان شیرین رودهن بابیان اینکه آلزایمر و مشکلات جسمانی، بیشترین مشکلات شایع در بین سالمندان است گفت:بیشتر سالمندان از مسائل عاطفی و دوری از اعضای خانواده نیز رنج می برند. [divider]  فرشید بخشی لاهیجانی عصر سه شنبه در حاشیه آیین نکوداشت سالمندان در مرکز توانبخشی […]

دماوند، تهران بزرگ- مدیر مرکز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی سالمندان شیرین رودهن بابیان اینکه آلزایمر و مشکلات جسمانی، بیشترین مشکلات شایع در بین سالمندان است گفت:بیشتر سالمندان از مسائل عاطفی و دوری از اعضای خانواده نیز رنج می برند.

[divider]
 فرشید بخشی لاهیجانی عصر سه شنبه در حاشیه آیین نکوداشت سالمندان در مرکز توانبخشی شهر رودهن در گفت وگو با ایرنا افزود:باید به مشکلات جسمانی و عاطفی سالمندان بیشتر توجه شود.

وی افزود:هزینه های نگهداری سالمندان بالا است و نوسانات قیمتی مشکلات را افزایش داده است.

مدیر مرکز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی سالمندان شیرین رودهن گفت: از ابتدای سال ۹۱ تاکنون تعرفه نگهداری سالمندان افزایش نیافته است.

وی افزود:هم اینک خدمات ویزیت پزشک دو الی سه روز در هفته و همچنین به صورت آنکال و روانشناس و فیزیوتراپی نیز دو الی سه روز در هفته در این مرکز ارائه می شود و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع داده می شوند.

بخشی گفت:مطابق قانون به ازای هر ۱۰ نفر سالمند، یک نفر سالمندیار تعلق می گیرد و در مجموع صبح ها سه نفر و بعد از ظهرها دو نفر سالمندیار به همراه یک نفر آشپز در این مرکز به خدمات رسانی مشغولند.

وی افزود:این مرکز از ۲۲ نفر سالمند نگهداری می کند که اکثر آنان بالای ۹۰ سال سن دارند.

به گفته وی ۹ هزار و ۳۷ سالمند در سطح شهرستان دماوند وجود دارند که ۹/۸ درصد از جمعیت منطقه را تشکیل می دهند.

مدیر مرکز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی سالمندان شیرین رودهن گفت:تغییر مبلمان شهری و رویکرد احداث ساختمان های چندین طبقه، مهمترین مشکل سالمند داری در دماوند است.

وی مهمترین مشکل فعالیت سالمند داری در سطح شهرستان را جابجایی های پی در پی مکان و فضای نگهداری سالمندان عنوان کرد و افزود: بافت شهرهای منطقه به سمت احداث ساختمان های چند طبقه پیش می رود؛ در صورتی که برای سالمند داری بافت های ویلایی مورد نیاز است.