مرکز توانمندسازی سالمندان در شمال تهران افتتاح می شود

مرکز حرکت، سلامت و نشاط الکترونیکی(حسنا) برای اولین بار در ایران و همزمان با هفته جهانی سالمند به منظور افزایش توان حرکتی و ارتقاء توانمندی سالمندان در شمال تهران افتتاح می شود. [divider] به گزارش ایران نیوز۲۴،محسن جلالی فراهانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: امسال از […]

مرکز حرکت، سلامت و نشاط الکترونیکی(حسنا) برای اولین بار در ایران و همزمان با هفته جهانی سالمند به منظور افزایش توان حرکتی و ارتقاء توانمندی سالمندان در شمال تهران افتتاح می شود.

[divider]

به گزارش ایران نیوز۲۴،محسن جلالی فراهانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: امسال از سوی سازمان جهانی بهداشت (W.H.O) شعار روز سالمند ” سالمندان چه می گویند؟”  اعلام شده است و به مناسبت روز و هفته سالمند برنامه ها و طرح های ویژه ای در منطقه یک برگزار می شود.

 وی به افتتاح مرکز (حسنا) برای اولین در ایران اشاره کرد و افزود: یکی از ویژه  برنامه های هفته سلامت در منطقه یک افتتاح مرکز حرکت، سلامت و نشاط الکترونیکی با نام «حسنا» است که  با همکاری اداره سلامت منطقه یک و دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شده و در روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه مراسم بازگشایی آن در بوستان شطرنج واقع در خیابان شهید پورابتهاج – خیابان شهید سباری (آجودانیه ) برگزار می شود. 

جلالی به ذکر ویژگی های نوین این مرکز پرداخت و افزود: این مرکز در نوع خود در کشور بی نظیر است و یکی از ویژگی های دستگاه های موجود در این مرکز جنبه تفریحی آن برای مراجعه کنندگان است به این صورت که تمامی حرکات انجام شده توسط مانیتور به  شخص نشان داده می شود و فرد در حین اینکه به نرمش و حرکات ورزشی متناسب با وضعیت و سن خود مشغول است، با دنبال کردن یک بازی متنوع، سرگرم شده و تشویق می شود حرکات را به بهترین نحو انجام دهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک گفت:  این مرکز در حقیقت نماد حرکت، سلامت و نشاط الکترونیکی است و شهروندان به ویژه سالمندان که دچار ناراحتی های حرکتی هستند می توانند با مراجعه به این مرکز و استفاده از دستگاههای ورزشی نشاط و شادابی خود را بازیابند.

جلالی در ادامه ابراز امیدواری کرد که اینگونه مراکز با هدف ارائه خدمات بهداشتی  و سلامت و حمایت از مبتکران جوان ایرانی مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.