بزرگداشت و رفاه جهاندیدگان؛ تاکید معصومین (ع)

رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر شورای ملی سالمندان به مناسبت هفته تکریم منزلت سالمندان پیامی را منتشر کرد. [divider] رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر شورای ملی سالمندان به مناسبت هفته تکریم منزلت سالمندان پیامی را منتشر کرد. متن این پیام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم پیام آقای دکتر هاشمی رئیس سازمان […]

رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر شورای ملی سالمندان به مناسبت هفته تکریم منزلت سالمندان پیامی را منتشر کرد.
[divider]

رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر شورای ملی سالمندان به مناسبت هفته تکریم منزلت سالمندان پیامی را منتشر کرد. متن این پیام به این شرح است:

hashemi

بسم الله الرحمن الرحیم

پیام آقای دکتر هاشمی رئیس سازمان  بهزیستی کشور و دبیر شورای ملی سالمندان به مناسبت هفته تکریم منزلت سالمندان سال ۱۳۹۲

حضرت علی (ع) فرمود : «یُکْرَمُ العالِمُ لِعلمه و الکبیرُ لِسِنّهِ»؛

 دانشمند را به خاطر علمش و بزرگسال را به خاطر سن او، باید احترام کرد.
 پدران و مادران فرزانه ، جهاندیدگان فرهیخته ، همکاران مخلص و توانمند

اول اکتبر هر سال میلادی که مصادف با نهم مهر ماه در تقویم هجری شمسی می باشد از سوی مجمع عمومی سازمان ملل بعنوان روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است و هر ساله به همین مناسبت مراسم ویژه ای در مناطق گوناگون دنیا برگزار می شود.

نظام مقدس جمهوری اسلامی که تاسیس و برقراری آن مرهون رهنمودها و رهبری آن پیر فرزانه حضرت امام خمینی (ره) و جانفشانی شهدا و ایثارگران بوده است ، نیل به عدالت اجتماعی و شکوفایی ذات پاک الهی بشریت را سرلوحه اهداف الهی خود قرار داده و تکریم به سالمندان و احترام به توانمند یهای آنان را با الگو گرفتن از منابع غنی فرهنگی اسلام عزیز که برگرفته از آیات روحبخش قرآن و روایات گرانسنگ ائمه معصومین (ع) مشتمل بر مضامین دقیق و جنبه های انسانی بزرگداشت و رفاه جهاندیدگان می باشد ، بنا نموده است و سیاستهای اعتدال گرایانه دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد نشاط و رفاه شهروندان و ارتقاء سرمایه اجتماعی نیز متأثر از استنادات و میثاق های بین المللی نبوده بلکه در راستای اعتلاء خدامحوری و اجرای فرامین بزرگان دین و منویات رهبر معظم انقلاب قرار دارد که در این عرصه توجه به معضلات و چالش های فراروی جمعیت سالمند و تلاش در راستای آسایش ، آرامش و رفاه اجتماعی، اقتصادی و معنوی این عزیزان از جایگاه والایی برخوردار می باشد.

سازمان بهزیستی کشور بنا به وظیفه ذاتی و قانونی خود حمایت همه جانبه از سالمندان محروم و دارای معلولیت را عهده دار گردیده و از طرف دیگر باتوجه به تصدی مسئولیت دبیری شورای ملی سالمندان، همگرایی سیاستها و برنامه های ارتقاء سلامت سالمندان را از طریق تمامی دستگاههای بهداشتی، درمانی ، فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و… را در دستور کار قرار داده است.

 باتوجه به ازدیاد جمعیت سالمندان کشور در سالیان آتی حرکت در جهت توانمندسازی جسمی، روحی و معنوی ، بهبود وضعیت معشیتی ، گسترش فرهنگ تکریم، ایجاد زمینه بهره گیری از تجارب و ارتقاء وضعیت مراقبت های بهداشت ، درمان و توانبخشی سالمندان از طریق ساز و کارهایی نظیر آموزش سبک زندگی سالم ، بهبود وضعیت معیشتی و بیمه ای سالمندان و بازنشستگان ، توسعه برنامه های غربالگری بیماریها ، افتتاح بنیادهای فرزانگان ، راه اندازی نهضت ایجاد شهرهای دوستدار سالمند ، تکریم سالمندان در دستگاههای دولتی از جمله اهدافی است که با جدیت پیگیری خواهد شد.

  بدون شک همبستگی ملی، حمایت اجتماعی، ایجاد و تقویت روحیه خود باوری و اتکاء به نفس و مشارکت عمومی راه رسیدن به اهداف فوق الذکر را تسهیل می نماید.

شورای ملی سالمندان با اذعان به نقش بی بدیل رسانه ها و فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی در ارتقاء بینش و همبستگی اجتماعی و توسعه فرهنگ تکریم به سالمندان ، در سالجاری و مقارن با ایام روز جهانی سالمندان ، هفته تکریم منزلت سالمندان را از سوم لغایت نهم مهر ماه تعیین نموده است و هم زمان مراسم ویژه و متنوع در سراسر کشور برگزار می گردد .

سلامت، آسایش، بهروزی و طول عمر با برکت مقام معظم رهبری ، دلسوزان نظام و پیران فرزانه این مرز و بوم را از درگاه باریتعالی مسئلت می نمایم.

 دکتر همایون هاشمی
رئیس سازمان بهزیستی کشور
 دبیر شورای ملی سالمندان