خراسان رضوی / ۵۰۰۰ مددجو سالمند به حرم رضوی مشرف شدند

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی صبح شنبه در حاشیه تشرف تعداد پنج هزار مددجو سالمند از استان آذربایجان شرقی به حرم رضوی که در صحن دارالمرحمه حرم مطهر برگزار شد گفت: در قالب برنامه شوق زیارت تمامی مددجویانی که تاکنون از تشرف به حرم مطهر رضوی محروم بودند شناسایی و در قالب این برنامه […]

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی صبح شنبه در حاشیه تشرف تعداد پنج هزار مددجو سالمند از استان آذربایجان شرقی به حرم رضوی که در صحن دارالمرحمه حرم مطهر برگزار شد گفت: در قالب برنامه شوق زیارت تمامی مددجویانی که تاکنون از تشرف به حرم مطهر رضوی محروم بودند شناسایی و در قالب این برنامه تمهیدات لازم برای سفر آنها به مشهد اندیشیده شد.

محسن مسعودیان راد در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمامی افرادی  که در قالب این کاروان ها به مشهد مشرف شدند تا کنون سعادت زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) را پیش از این پیدا نکرده بودند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در نخستین سال با  تعداد ۵۰۰ زائر آغاز شد بیان کرد: طرح شوق زیارت که ۸ سال است زائران را به عتبات عالیات و یا حرم امام رضا (ع) مشرف می کند امسال با کمک خیران و شهرداری آذربایجان شرقی آمار زائران را به پنج هزار نفر افزایش داد.

مسعودیان راد اظهار کرد: این زائران از ۲۱ شهرستان آذر بایجان شرقی به مشهد مقدس اعزام شدند که ۷۰درصد آنها را آقایان و ۳۰ درصد این جمعیت را بانوان سالمند تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰نیکوکار در این طرح حضور داشتند بیان کرد: یکی از نیکوکارانی که کمک چشمگیری به زائران آذری داشته شهرداری آذر بایجان بوده است که ۵۰هزار تومان برای هر فرد جهت خرید سوغات اهدا کرده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر زائر ۳۰۰ هزار تومان هزینه شده است افزود: در مجموع یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برای مدت اقامت سه شب و چهار روز در ۵۶ هتل اطرف حرم مطهر هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با توجه به اینکه یکی از برنامه های طرح شوق زیارت حضور مددجویان در مهمانسرا حضرت است افزود: غذاهای این زائران به صورت متمرکز در آشپز خانه مرکزی مشهد و توسط ۳۶ آشپز افتخاری تبخ می شود.

وی با توجه به اهمیت کمک مردم به مدد جویان در این طرح بسیار مهم است گفت: تعداد ۱۳۰ نفر عامل اجرایی و مددکار در این طرح به تمامی زائران کمک کرده و در این راستا مشارکت دارند.