تهران/ برپایی ایده‌بازار مهندسی پزشکی با رویکرد بهبود زندگی سالمندان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، احمد بابازاده، مدیر اجرایی دومین ایده بازار مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: با وجود اینکه صنعت مهندسی پزشکی در ایران و حتی دنیا یکی از پردرآمدترین حوزه‌های علمی و صنعتی محسوب می‌شود؛ اما در کشور ما، فارغ‌التحصیلان این رشته به دلیل عدم توازن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، احمد بابازاده، مدیر اجرایی دومین ایده بازار مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: با وجود اینکه صنعت مهندسی پزشکی در ایران و حتی دنیا یکی از پردرآمدترین حوزه‌های علمی و صنعتی محسوب می‌شود؛ اما در کشور ما، فارغ‌التحصیلان این رشته به دلیل عدم توازن بین تعداد فارغ‌التحصیلان و فرصت‌های شغلی موجود، از موقعیت خوبی برخوردار نیستند.

IdeaBazaar-Poster-small-217x300وی عدم ارتباط کارآمد بین دانشگاه و صنعت، حجم بسیار زیاد واردات تجهیزات پزشکی و عدم حمایت مناسب از تولیدکنندگان داخلی را از عوامل کاهش فرصت‌های شغلی در حوزه مهندسی پزشکی برشمرد.

وی هدف از برگزاری این رویداد علمی تخصصی را گردهم آوردن صاحبان صنعت و سرمایه و نخبگان و ایده‌پردازان مهندسی پزشکی و همچنین فراهم کردن بستری جهت ارتباط موثر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته دانشگاهی با سرمایه‌داران و صنعتگران این حوزه عنوان کرد.

بابازاده تصریح کرد: همچنین با توجه به محدود بودن ارتباط بین مهندسان پزشکی و پزشکان متخصص، با برگزاری ایده بازار درصددیم زمینه حضور همزمان این دو گروه را به منظور افزایش شناخت، تعامل و همکاری آنها با یکدیگر فراهم آوریم.

وی درباره محور اصلی دومین ایده بازار مهندسی پزشکی توضیح داد: با توجه به روند رو به رشد جمعیت سالمند کشور و مشکلات متعددی که برای سالمندان و معلولان وجود دارد، ایده بازار مهندسی پزشکی، رفع نیازهای این گروه‌های حساس را به عنوان اولویت خود در این دوره انتخاب کرده است و اختراعات و ابداعات کاربردی که در این حوزه قرار می‌گیرند، حمایت ویژه خواهد داشت.

بابازاده، کاربردی بودن، داشتن خلاقیت و نوآوری و توجیه اقتصادی را از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب طرح‌ها در ایده بازار ذکر کرد و گفت: علاقه‌مندان تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند ایده‌های خود را از طریق مراجعه به وب‌سایت http://bme.ideasbazaar.ir ارسال کنند.