برگزاری کارگاه آموزشی محیط دوستدار سالمند

فرید براتی‌سده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از برگزاری کارگاه آموزشی بین‌المللی محیط دوستدار سالمند از هجدهم آبان خبر داد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، فرید براتی‌سده، اظهار کرد: یکی از مواردی که در سازمان بهداشت جهانی در مورد سالمندان مطرح است محیط‌ها، جوامع و شهرهای دوستدار سالمند است که […]

فرید براتی‌سده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از برگزاری کارگاه آموزشی بین‌المللی محیط دوستدار سالمند از هجدهم آبان خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، فرید براتی‌سده، اظهار کرد: یکی از مواردی که در سازمان بهداشت جهانی در مورد سالمندان مطرح است محیط‌ها، جوامع و شهرهای دوستدار سالمند است که تلاش می‌کنیم در کارگاه آموزشی محیط دوستدار سالمند تجربیات خود را با کشورهای دیگر در فراهم کردن جامعه‌ای که دوستدار این قشر باشد، مبادله کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۱ شهر جهان به عنوان شهرهای دوستدار سالمند شناخته شده‌اند و ما قصد داریم تجربیات آنها را مورد مطالعه قرار دهیم؛ این محیط‌ها چندین جز دارد که باید در فرهنگسازی محیط‌ها و شهرهای با ویژگی‌های مذکور مورد توجه قرار بگیرد.

این کارگاه به مدت چهار روز از ۱۸ تا ۲۰ آبان سال جاری با مشارکت شهرداری، دبیرخانه شورای ملی سالمندان و دستگاه‌های ذیربط برگزار می‌شود، این کارگاه یک کارگاه بین بخشی است که با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برگزار می شود و محتوای آن در دستگاه‌های مربوط با نظارت دبیرخانه شورای ملی سالمندان به اجر در می‌آید.