خانه ی سالمندان برای حفظ کرامت آنهاست

سالمندان گنجینه های گران بها از تجربه های بسیار و اندوخته های گران بارند. این تجربه و اندوخته سالمندان، می تواند راهنما و راهگشای جوانان و کسانی باشد که هنوز در سراشیبی مشکلات زندگی، تجربه ای نیندوخته و اندوخته ای دارند.

بیایید هم نشین تنهایی شان باشیم، هم درد غم ها و مرهم زخم هایشان گردیم تا غصه ها و خستگی روزگار از تن رنجور آنان زوده شود.

بیایید بذر عشق و مهربانی و دوستی را در وجودمان بکاریم و با تکریم سالمنان از آنان دلجویی کنیم.

به مناسبت روز جهانی سالمندان گفتگویی با نماینده ی خیران رضوانشهر که تصمیم به ساخت خانه ی سالمندان گرفته اند، داریم.

غلامرضا قاسمی گفت: حدود ۱۰ سال قبل، پیشنهادی را برای ساخت خانه سالمندان در شهر ارائه دادیم و پس از ارسال نامه های فراوان به مقامات بالا، بالاخره حدود چهار سال پیش به صورت جدی پیگیر ساخت سرای سالمندان گردیدیم.

نماینده ی خیران رضوانشهر افزود: حدود ۳ هکتار زمین در شهرک شمالی رضوانشهر برای این امر مهم در نظر گرفته شده است.

ویضمن بیان اینکه این زمین از سوی کارشناسان نیز مورد تایید می باشد، اظهار کرد: زمین مورد نظر برای ساخت خانه سالمندان، در روز ۵ شنبه با حضور مسئولان کلنگ زنی خواهد شد و پس از آن فاز به فاز ساخته می شود.

قاسمی با اشاره به همکاری اداره بهزیستی بیان نمود: از مسئولان شهرستان در خواست می کنم که همکاری لازم را تا ساخت نهایی داشته باشند تا این طرح، در حد کلنگ زنی باقی نماند و برای فراهم نمودن راحتی و آسایش و امکانات کامل سالمندان، این ساختمان زودتر ساخته شود.

نماینده ی خیران رضوانشهر با اشاره به اینکه آرزوی قلبی ماست که هیچ خانواده ای سالمندی را به خانه سالمندان نبرد، گفت:با تحقیقات و بررسیهای انجام شده کشور ما به سمت سالمندی و به جامعه سالمند افزوده می شود و عده ای مجبورند بخاطر عاجز بودن خانواده در نگهداری آنها و به علت بیماری و کهولت سن، آنها را به خانه سالمندان ببرند و ما برای حفظ کرامت سالمندان و با هم زندگی کردن آنها تصمیم به این امر گرفتیم.

وی از همکاری و مساعدت های فرماندار سابق و فعلی، امام جمعه، خانواده ی شهدا،جانبازان، اداره بهزیستی شهرستان و  اعضای شورای شهر وسایر خیرین تشکر و قدردانی نمود.

لازم به ذکر است این سرای سالمند با همت خیرین، موسسه ی خیریه ی نیکوکاران رضوانشهر نامگذاری می گردد و در روز ۵ شنبه ۱۳۹۴/۰۷/۰۹ با حضور مسئولان در شهرک شمالی رضوانشهر، ابتدای بلوار سردار علوی کلنگ زنی خواهد شد.