ارائه بسته‌های حمایتی در پوشش بیمه‌ای سالمندان

دکتر فرید براتی سده گفت: بسته‌های حمایتی، معیشتی، درمانی و بیمه‌ای از مهمترین سرفصل‌های این سند راهبردی خواهد بود.

دکتر فرید براتی سده گفت: بسته‌های حمایتی، معیشتی، درمانی و بیمه‌ای از مهمترین سرفصل‌های این سند راهبردی خواهد بود.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ضمن اشاره به آمار ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفری سالمندان گفت: با اجرای سند جامع راهبردی همه سالمندان در کشور تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

فرید براتی سده با اشاره به برگزاری جلسه تخصصی شورای ملی سالمندان با کارشناسان این حوزه اظهار داشت: این جلسه هفته جاری برگزار خواهد شد و در نهایت سند جامع راهبردی سالمندان تدوین خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از تدوین این سند با هماهنگی‌های صورت گرفته به وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ارسال خواهد شد و این وزارتخانه با توجه به شرایط تصمیم نهایی را برای ارسال این سند به شورای عالی رفاه و یا هیأت دولت خواهد گرفت.

براتی سده با تأکید بر اینکه در سند جامع راهبردی سالمندان کشور سرفصل‌های مختلفی برای سالمندان پیش‌بینی شده است، بیان داشت: بسته‌های حمایتی، معیشتی، درمانی و بیمه‌ای از مهمترین سرفصل‌های این سند راهبردی خواهد بود.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ادامه داد: در این سند سیاست‌گذاری‌های اصلی و کلان در حوزه بیمه‌ای پیش‌بینی شده است و با تصویب نهایی سند اشاره شده، یک برنامه عملیاتی و اجرایی اتخاذ خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه سند اشاره شده پس از تصویب نهایی از سوی شورای عالی رفاه و هیأت دولت اجرایی خواهد شد گفت: با اجرای این سند تمامی سالمندان در کشور تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

براتی سده با اشاره به آخرین آمار سالمندان در کشور گفت: بر اساس مرکز آمار تعداد سالمندان در کشور بالغ بر ۶ میلیون و صد هزار نفر است که ۸۰ درصد از این افراد متأهل و در کنار خانواده زندگی می‌کنند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ادامه داد: بر اساس آمار هم اکنون تعداد زنان سالمند نسبت به مردان در کشور بیشتر است.