جشن روزپرستار در مجتمع سالمندان قدس برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار آیین جشن خیریه روزدوشنبه با حضور فرماندار، بخشدار و مسوولان شهرستان و خیرین در مجتمع سالمندان و معلولان قدس برگزار شد.

به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار آیین جشن خیریه روزدوشنبه با حضور فرماندار، بخشدار و مسوولان شهرستان و خیرین در مجتمع سالمندان و معلولان قدس برگزار شد.

بخشدار مرکزی شهرستان قدس در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: ارزش و اهمیت سالمندان در دین مبین اسلام به حدی است که در آموزه ها و دستورات دینی محبت و تکریم پدر و مادر بعد از اطاعت از خداوند آمده است.

«محمدرضا آذریان» افزود: یکی از راههای عملی احترام به سالمندان و دستگیری از آنها حمایت از مجتمع های سالمندان و معلولان است که می توان با انجام دیدار در اوقات و مناسبت های دینی و ملی این کار را عملی کرد.

وی با اشاره به برگزاری این جشن در آستانه میلاد حضرت زینب (س) گفت: تقارن جشن خیریه مجتمع سالمندان و معلولان قدس را با میلاد این بانوی بزرگ به فال نیک گرفته و با الگو برداری از ایشان در جهت کمک و حمایت از سالمندان گام برمی داریم.

81517543-6294727

مدیر مجموعه دنیای ترنم که مسوولیت برگزاری جشن میلاد را به عهده داشت نیز گفت: هدف از برگزاری مراسم روز پرستار در این مرکز جلب مشارکت بیشترخیرین بوده و در نظر داریم به این وسیله نیازهای مجمتع را به اطلاع مسوولان و خیرین برسانیم.

«اعظم داوودی» افزود: فرماندار و بخشدار به عنوان حامیان اصلی این مراسم از ابتدای برنامه ریزی ها یاریگر ما بودند و امروز مبلغ یکصد میلیون ریال به منظور تامین نیازهای مجتمع اهدا کردند.

مدیر مجتمع سالمندان و معلولان قدس در تشریح فعالیت های مرکز نیزگفت: این مجتمع از سال ۱۳۶۰ از سوی بنیاد خیریه کامرانی به همت مرحوم «سیف الدین کامرانی» و همسرش «پروین دخت میهن» فعالیت خود را برای نگهداری از سالمندان و معلولان ذهنی-حرکتی آغاز کرده است.

«جواد اشرف کاشانی» افزود: مجموعه در زمینی به مساحت شش هکتار و زیربنای ۳۵ هزار متر مربع در ۲۰ ساختمان مجزا، ساختمان های اداری، پشتیبانی و پزشکی در فضایی سبز احداث شده است.

کاشانی گفت: در مجتمع معلولان و سالمندان قدس ۵۰۰ مددجوی سالمند، معلول جسمی و ذهنی، افراد مجهول الهویه، بی سرپرست و کارتن خواب توسط ۱۹۰ کارمند و پرستار در بخشهای مختلف نگهداری می شوند.

مدیرمجتمع سالمندان و معلولان قدس ضمن قدردانی از مسوولان و خیرین شهرستان گفت: نیازهای مجتمع شامل پوشاک، مواد غذایی، شوینده و بهداشتی بوده و در زمینه بازسازی بناها و تجهیزات و خودرو نیز با کمبود روبروهستیم که نیازمند یاری مسوولان و خیرین است.

هنرمند و بازیگر سینما و تلویزیون «سیروس میمنت» که پیش از این برای ساخت فیلمی با عنوان «عشق پیری» به مدت یک ماه مهمان مجتمع بود در این مراسم حضور داشت.