ورزش‌هایی که برای “سالمندان” مفید است

ورزش‌هایی که به سالمندان آموزش می‌دهیم، ورزش‌های ملایم هوازی است که برای نگهداری میزان حرکت دامنه‌ حرکتی مفاصل و حفظ قدرت عضلانی و سیستم تنفسی و قلبی آنهاست. به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر کوروش منصوری متخصص طب فیزیکی و توانبخشی درخصوص ورزشهای مناسب برای سالمندان گفت: سالمندان به گونه‌ای هستند […]

ورزش‌هایی که به سالمندان آموزش می‌دهیم، ورزش‌های ملایم هوازی است که برای نگهداری میزان حرکت دامنه‌ حرکتی مفاصل و حفظ قدرت عضلانی و سیستم تنفسی و قلبی آنهاست.

به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر کوروش منصوری متخصص طب فیزیکی و توانبخشی درخصوص ورزشهای مناسب برای سالمندان گفت: سالمندان به گونه‌ای هستند که ورزشهای تقویتی به آنان توصیه نمی‌شود و بیشتر ورزشهای آنان باید نوع خاصی از ورزشهای ایروبیک باشد زیرا ما قصد داریم در سالمندان مقدار استقامت را بیشتر کنیم درغیر این صورت تقویت قدرتی در سنین بالا ضروری نیست.

5565

وی اظهارداشت: درنتیجه ورزشهایی که به سالمندان آموزش می‌دهیم، ورزشهای ملایم هوازی است که برای نگهداری میزان حرکت دامنه حرکتی مفاصل آنها و حفظ” قدرت عضلانی” و “سیستم تنفسی” و قلبی است که درهمان حد هم کافی است.

وی در پایان گفت: درسنین بالا پوکی استخوان باعث خمیدگی افراد می‌شود یا یکسری از بیماری‌ها موجب لرزش دست سالمندان می شود در همین راستا ما ورزشهایی را که موجب بهبود فعالیت اندام‌های آنها می شود را به سالمندان آموزش می دهیم.