جمعیت اصفهان رو به سالمندی است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تا ۲۰ سال آینده با سونامی جمعیت سالمند روبرو می‌شویم، [divider] وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های در دست اجرا با همراهی خیرین، اصفهان تنها استانی است که در آینده برای سالمندان مشکل چندانی نخواهد داشت. محمود محمدزاده همزمان با هفته بهزیستی در نشستی […]

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تا ۲۰ سال آینده با سونامی جمعیت سالمند روبرو می‌شویم،

[divider]

وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های در دست اجرا با همراهی خیرین، اصفهان تنها استانی است که در آینده برای سالمندان مشکل چندانی نخواهد داشت.

محمود محمدزاده همزمان با هفته بهزیستی در نشستی با خبرنگاران، مناسب‌سازی را نیاز اول اصفهان به عنوان شهری که در حال حاضر ۴۰۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال در آن زندگی‌ می‌کنند دانست و گفت: هرچند در این زمینه کارهای زیادی صورت گرفته اما هنوز کافی نیست.

وی با اشاره به رتبه دوم سازمان بهزیستی استان اصفهان در کشور به لحاظ حجم خدمات، مراکز و چرخه کامل خدماتی، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۹۲۳ مرکز بهزیستی در سطح استان به ۳۲۰ هزار نفر تحت عنوان مددجوی ثبت‌شده خدمات دهی می‌کنند.

  • بهره‌مندی ۷۰۰ هزار شهروند عادی از خدمات بهزیستی اصفهان


مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان عادی نیز در کنار مددجویان از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند، تأکید کرد: تلاش‌های صورت گرفته برمبنای پیشگیری از آسیب و ورود افراد به این نهاد است.

  • افتتاح ۴۲ مرکز جدید در هفته بهزیستی


محمدزاده همچنین از افتتاح ۴۲ مرکز جدید در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: در طول یک‌سال گذشته، ۱۳۲ مرکز به مجموعه سازمان بهزیستی استان اصفهان اضافه شده است.

وی ارائه مجوز به بخش خصوصی و خیریه‌ها و توسعه خدمات در این دو بخش را نقطه قوت بهزیستی عنوان کرد و افزود: در حالی که دولت نمی‌تواند تمام اعتبار مورد نیاز ما را تامین کند، خوشبختانه بخش اعظمی از بار بهزیستی توسط خیریه‌ها برداشته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مناسب‌سازی را نیاز اول اصفهان دانست و تصریح کرد: مناسب‌سازی نه تنها نیاز معلولان بلکه امر جدی و مورد توجه برای سالمندان، زنان باردار و حتی مادران با نوزاد می‌باشد.

  • دعوت از مدیران برای واریز چهار رقم آخر حقوق پرسنل خود به حساب بهزیستی


محمد‌زاده در ادامه به یکی از طرح‌های اجرا شده در بهزیستی تحت عنوان سفیران خدمت اشاره کرد و از تمامی مدیران سازمان‌ها دعوت کرد با شرکت در این طرح از مراکز تحت پوشش بهزیستی بازدید به عمل آورده و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنها قرارگیرند.

وی همچنین از اجرای طرح شکرانه سلامت خبر داد و افزود: در این طرح دستگاه‌ها و ادارات می‌توانند چهار رقم آخر حقوق پرسنل خود را به حساب بهزیستی برای کمک به نیازمندان واریز کنند.