حمایت کمیته امداد از یک میلیون و ۵۰۰هزار سالمند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور گفت: عمده ‎ترین افراد تحت حمایت این نهاد سالمندان، ایتام و زنان سرپرست خانوار با آماری بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی ‌محمد ذوالفقاری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور، امروز (۵دی) در گردهمایی مددکاران و مشاوران […]

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور گفت: عمده ‎ترین افراد تحت حمایت این نهاد سالمندان، ایتام و زنان سرپرست خانوار با آماری بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی ‌محمد ذوالفقاری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور، امروز (۵دی) در گردهمایی مددکاران و مشاوران کمیته امداد در یاسوج با تأکید بر لزوم ساختارمندکردن ورودی کمیته امداد، اظهار داشت: اگر این چرخه و سیکل پذیرش مددجو و ارائه خدمات به نیازمندان هدفمند و زمان ‌دار نباشد، نتیجه ‌ای جز اتلاف وقت و نارضایتی نیازمندان نخواهیم داشت.

 ذوالفقاری افزود: رسوب مددجویان و ماندگاری درازمدت آنها در چرخه دریافت خدمات حمایتی، فرصت جذب مددجویان جدید را از کمیته امداد می ‌گیرد؛ بنابراین نباید فردی که ناتوان، مسکین و زمین ‌گیر نیست بیش از پنج سال زیر پوشش این نهاد باشد.

 وی دو سیاست حمایتی و توانمندسازی را در ارائه خدمات به جامعه هدف مهم خواند و تأکید کرد: کمیته امداد در مقابل افراد مستعد، سیاست توانمندسازی را اتخاذ خواهد کرد.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور در بخش دیگری از صحبت‌ هایش مدیریت خروجی کمیته امداد را نیز مهم برشمرد و بیان کرد: مدیریت صحیح خروجی این نهاد منجر به اشتغال و تولید ثروت در خانواده ‌ها می‌ شود.

ذوالفقاری گفت: عمده ‎ترین افراد تحت حمایت این نهاد سالمندان، ایتام و زنان سرپرست خانوار با آماری بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند.

علی ‌محمد ذوالفقاری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره)کشور، بیشترین مشکلات این قشر را در زمینه ‎های ضعف در بهداشت، درمان، مسکن و تنها زندگی کردن عنوان کرد.

 ذوالفقاری یادآور شد: زنان سرپرست خانوار نیز مسائل و مشکلاتی مانند معیشت، تربیت فرزندان دارند که کمیته امداد با پرداخت وام‎ های موردی اشتغال تلاش کرده است این مشکلات را کاهش دهد.

 وی گفت: سنگین ‌ترین فعالیت کمیته امداد در حوزه توسعه آموزش تحصیلی و حرفه ‎آموزی است که کمیته امداد در سه مقطع و مقاطع عالی در بخش اکرام و دیگر حوزه‎ ها برای آرامش بخشی خدمات ارائه می کند.

 این مسئول حمایتی کمیته امداد کشور همچنین با اشاره به فعالیت ‎های واحد مسکن کمیته امداد، یادآور شد: این نهاد همچنین با پرداخت کمک هزینه خرید، اجاره، تعمیر و ساخت مسکن موجب مرتفع شدن این مشکل مددجویان نیز شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور گفت: ریشه‌ کنی فقر بدون شناخت عوامل تولید فقر ممکن نیست که لازم است بخشی از توان مددکاران و کارشناسان کمیته امداد روی این موضوع متمرکز شود.

 وی پروسه مشارکت مردم در خدمت رسانی، مشارکت اطرافیان خانواده های محروم در رفع مشکلات آنان را از مهم ترین عوامل رفع فقر و مشکل از خانواده های تحت حمایت و نیازمند عنوان کرد و گفت: اگر همه در خدمت رسانی به محرومان حامی کمیته امداد باشند، می توان گام های بسیار مؤثر و مفیدی در راستای ارائه خدمات به خانواده های محروم برداشت.