حمایت تامین اجتماعی قم از سالمندان بستری در مراکز دانشگاهی

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم، مهدی محصل با بیان این مطلب گفت: از زمان اجرای طرح حمایت مالی از بازنشستگان بستری بالای ۶۵ سال از زمستان سال ۱۳۹۹ تاکنون در مراکز دانشگاهی قم، برای رایگان شدن هزینه بستری نزدیک […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم، مهدی محصل با بیان این مطلب گفت: از زمان اجرای طرح حمایت مالی از بازنشستگان بستری بالای ۶۵ سال از زمستان سال ۱۳۹۹ تاکنون در مراکز دانشگاهی قم، برای رایگان شدن هزینه بستری نزدیک به دو هزار نفر از سالمندان بیش از ۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به افزایش پوشش درمانی تامین اجتماعی افزود: ایجاد اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی در ستاد مدیریت، راه اندازی درمانگاه دیابت در مراکز درمانی تامین اجتماعی و فعال‌سازی غربالگری سرطان‌ها و بیماری‌های مزمن که اغلب قشر سالمند و بازنشسته به آن مبتلا می‌شوند، نشان‌دهنده توجه سازمان به پیشگیری از ایجاد هزینه‌های سنگین درمانی به این قشر ارزشمند است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم در ادامه با تاکید بر نقش حمایتی صندوق بیماران صعب‌العلاج در پوشش هزینه‌ها افزود: با راه‌اندازی صندوق صعب العلاج ،شاهد کاهش هزینه‌های بیماران دارای پرونده نشان دار به ویژه سالمندان هستیم.

وی بیان کرد: با هماهنگی بعمل آمده در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان قم مبنی بر اجرای طرح تکریم سالمندان، نزدیک به ۱۰ درصد نوبت‌ها نیز با هماهنگی روسای مراکز به سالمندان عزیز اختصاص یافته است.

مناسبت ۱۰ مهر روز جهانی سالمندان و رشد سریع جمعیت مسن، یاد آور این است که ارتقای سلامت، کیفیت زندگی، پیشگیری و نگهداری از سالمندان نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارد.