ابداع سیستم امنیتی جدید برای رهگیری ساکنان خانه سالمندان

محققان دانشگاه کارنگی ملون با استفاده از دوربین‌ها و الگوریتم‌های امنیتی، نوعی سیستم نظارتی برای خانه سالمندان ابداع کرده‌اند که افراد را با دقت در یک متری مکان واقعی‌شان ردگیری می‌کند. [divider] به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سیستم با الهام از نقشه رهگیری شخصی Marauders در کتاب‌های هری پاتر طراحی شده […]

محققان دانشگاه کارنگی ملون با استفاده از دوربین‌ها و الگوریتم‌های امنیتی، نوعی سیستم نظارتی برای خانه سالمندان ابداع کرده‌اند که افراد را با دقت در یک متری مکان واقعی‌شان ردگیری می‌کند.
[divider]
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سیستم با الهام از نقشه رهگیری شخصی Marauders در کتاب‌های هری پاتر طراحی شده و «رهگیری چند دوربینه یا چند شیئی» نامیده می‌شود.

 تلاش‌های پیشین برای رهگیری چند شیء موفقیت محدودیتی داشت یا این که دقت آن پایین بود، اما این سیستم‌ها در محیط‌های آزمایشگاهی کنترل‌شده آزمایش می‌شدند.

 محققان دانشگاه کارنگی ملون تلاش کردند سامانه ابداعی خود را در محیط‌های زنده‌تری آزمایش کنند و خانه سالمندان محیط آزمایشی ایده‌آلی بود.

 وجود یک سیستم رهگیری در خانه سالمندان برای پیداکردن و مراقبت از افراد کهنسال به محض این که به کمک نیاز دارند از اهمیت زیادی برخوردار است.

 فناوری جدید با ترکیب تشخیص چهره و رهگیری رنگ عمل می‌کند.

 لباس رنگی شیوه‌ای مناسب برای شناسایی افراد است زیرا بسیاری از اوقات مرئی است، اما همان پیراهن می‌تواند در زیر نور مختلف، متفاوت به نظر برسد.

 الگوریتم‌ طراحی‌شده تفاوت در ظاهر رنگ‌های تحت نور متفاوت را جبران می‌کند، به طوری که می‌تواند شخصی را که پیراهن قرمزرنگ به تن دارد، حین حرکت از سالنی تاریک به اتاق نشیمن روشن رهگیری کند.

 تشخیص چهره بهترین راه برای شناسایی افراد است اما صورت‌ها به ندرت مستقیما به دوربین‌ها نگاه می‌کنند و این شیوه فقط ۱۰ درصد از اوقات عمل می‌کند؛ بنابراین، رهگیری هر دوی چهره و رنگ‌ها به طور همزمان حائز اهمیت است.

 این فرایند به چگونگی مکان‌یابی اشخاص توسط تلفن‌های همراه با استفاده از ورودی‌های مختلف، شباهت دارد.

 سیگنال‌های ارسال‌شده به برج‌های تلفن ایده‌ای از این که کاربر تلفن کجاست، ارائه می‌دهند و یک جی پی اس نیز گاهی مکان شخص را دوباره بررسی کرده و در صورت نیاز، آن را تصحیح می‌کند.

 محققان کارنگی ملون از شش دقیقه فیلم که در سال ۲۰۰۵ توسط ۱۵ دوربین در یک خانه سالمندان ضبط شده بود، برای طراحی الگوریتم‌ها و آزمایش سیستم بهره بردند.

 سامانه جدید هنوز کامل نیست اما با تکمیل توانایی تشخیص هویت آن در محیط زمان واقعی، انتظار می‌رود بتوان از آن در زندان‌ها و سپس همه جا استفاده کرد.