دانشگاه سالمندان اصفهان

راه‌اندازی دانشگاه مجازی در راستای ارتقای سلامت سالمندان

مرجان مشکوتی درباره دانشگاه سالمندان اصفهان اظهار کرد: این دانشگاه به صورت حضوری و ارائه مدرک تحت عنوان دانشگاه نسل سوم بوده که در برخی از دانشگاه‌ها به صورت پایلوت اجرایی شده است.

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، مرجان مشکوتی درباره دانشگاه سالمندان اصفهان اظهار کرد: این دانشگاه به صورت حضوری و ارائه مدرک تحت عنوان دانشگاه نسل سوم بوده که در برخی از دانشگاه‌ها به صورت پایلوت اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سالمندان به صورت پایلوت در زاهدان توسط دانشگاه علوم پزشکی و در رفسنجان توسط دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری اجرایی شده است، افزود: در این راستا سالمندان تحت آموزش‌های مربوط به سلامت قرار می‌گیرند و مهارت‌های مورد علاقه خود را کسب می‌کنند.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: دانشگاه سالمندان اصفهان به صورت مجازی و در قالب ۱۰۵ فیلم آموزشی در آپارات بارگذاری شده است که در آن سالمندان و خانواده آنها آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را فرامی‌گیرند.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته فیلم آموزشی برای سالمندان در آپارات بارگذاری شده است، ادامه داد: هر هفته یک فیلم آموزشی بارگذاری می‌شود و تاکنون ۵۰ فیلم در حیطه‌های مربوط به سلامت در آپارات بارگذاری شده است.

مشکوتی گفت: فیلم‌های آموزشی بر اساس چهار جلد کتاب فعالیت بدنی، تغذیه، سلامت روان و توانبخشی تهیه شده است که در این حیطه‌ها آموزش‌های لازم به سالمندان و خانواده آن‌ها ارائه می‌شود.

وی هدف از راه‌اندازی دانشگاه مجازی سالمندان را ارتقای سلامت و افزایش کیفیت زندگی سالمندان دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام به صورت کلی در کشور به اجرا درآمده است.