کردستان / ۵۴ هزار سالمند در کردستان تحت حمایت کمیته امداد هستند

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا طوسی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۰ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۴ هزار نفر و به میزان ۳۷ درصد جزو سالمندان هستند. وی با بیان اینکه از […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا طوسی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۰ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۴ هزار نفر و به میزان ۳۷ درصد جزو سالمندان هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد سالمند ۴۴ درصد زن و ۵۶ درصد مرد هستند، افزود: همچنین ۳۲ هزار مددجوی سالمند ساکن روستا و ۲۲ هزار نفر از سالمندان نیز ساکن شهرها هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: هم اکنون مسن‌ترین مددجو یک زن ۱۳۲ ساله است که در سنندج زندگی می‌کند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۸۲ نفر از این سالمندان جزو بیماران زمین گیر هستند که در شش ماهه نخست امسال هفت میلیارد تومان برای درمان این مددجویان هزینه شده است و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز برای هزینه نگهداری در منزل این مددجویان پرداخت شده است.

طوسی گفت: در شش ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان نیز برای ارائه خدمات ویژه به هزار و ۵۳۹ مددجوی سالمند پرداخت شده است.

وی افزود: جمع کل اعتبارات هزینه شده برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان در شش ماهه نخست امسال ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش ایمنا، از هشتم تا چهاردهم مهرماه به عنوان هفته تکریم سالمندان نامگذاری شده است.