دانش آموزان دبیرستان فخار کاشان، از خانه سالمندان کاشان عیادت کردند

در سومین روز از هفته ملی کودک، دانش آموزان دبیرستان شهید فخار کاشان، به عیادت از سالمندان این شهر رفتند. [divider] در سومین روز از هفته ملی کودک، دانش آموزان دبیرستان شهید فخار کاشان، به عیادت از سالمندان این شهر رفتند. کار‌شناس مشاوره دبیرستان شهید فخار کاشان درحاشیه بازدید دانش آموزان از سالمندان کاشان در […]

در سومین روز از هفته ملی کودک، دانش آموزان دبیرستان شهید فخار کاشان، به عیادت از سالمندان این شهر رفتند.

[divider]

در سومین روز از هفته ملی کودک، دانش آموزان دبیرستان شهید فخار کاشان، به عیادت از سالمندان این شهر رفتند.

کار‌شناس مشاوره دبیرستان شهید فخار کاشان درحاشیه بازدید دانش آموزان از سالمندان کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان گفت: تعالیم دینی و ملی ما، سالمندان را مایه برکت جامعه معرفی می‌کند و تکریم آن‌ها را به عنوان یک وظیفه می‌دانیم و برگزاری روز کودک و حضور دانش آموزان در سرای سالمندان کاشان، به همین منظور انجام شده است.

«محمد مهدی آسیابان» افزود: محتوای فرهنگ ادیان آسمانی، بر پایه ارتباطات صمیمانه، همدردی، عاطفه و تعاون استوار است و باید این فرهنگ، همواره تبیین و تبلیغ شود ضمن آنکه فرهنگ و تمدن ما سرشار از ادبیات و آداب تکریم همنوع به ویژه گروه سالمندان و کودکان است.

به گفته وی، براساس تحقیقات علمی، در روابط اجتماعی، کسانی که رفتاری بر پایه مهر و محبت دارند، هم مورد احترام جامعه هستند و هم از سلامت روحی و جسمی بیشتری نسبت به دیگران برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: در جوامعی که دچار ضعف فرهنگ دینی هستند، امروز برای حل مشکل خود، با نامگذاری روز‌ها و مناسبت‌ها، سعی در ترویج فرهنگ مبتنی بر روابط انسانی هستند.

وی تاکید کرد: تلاش برای زندگی دور از تنش و مشکلات رفتاری، موجب سلامت جامعه است و ترویج و آموزش فرهنگ مدارا و سازگاری باید از دوران کودکی و مدرسه آغاز شود و براین اساس، برنامه ریزی شده است که در طول سال تحصیلی، دانش آموزان، از سالمندان و بیماران به مناسبت‌های مختلف عیادت کنند.

آسیابان افزود: امروزه، با توجه به شرایط جامعه، مشکلات روحی و روانی روبه افزایش است، پس باید راه‌های ترویج سبک زندگی بر اساس تعالیم انسان دوستانه مورد توجه شهروندان قرار گیرد که مهم‌ترین آن تکریم کودکان و سالمندان است.