اصفهان/تشکیل جلسه شورای ملی سالمندی بهزیستی استان

جلسه شورای ملی سالمندی بهزیستی استان اصفهان با حضور دکتر ذاکر اصفهانی، استاندار اصفهان، دکترنحوی نژاد، دبیر شورای ملی سالمندان کشور، محمود محمد زاده، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان و حضور گرم جمعی از سالمندان استان در سالن اجتماعات استانداری تشکیل گردید. در ابتدای این جلسه محمود محمد زاده، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان و […]

جلسه شورای ملی سالمندی بهزیستی استان اصفهان با حضور دکتر ذاکر اصفهانی، استاندار اصفهان، دکترنحوی نژاد، دبیر شورای ملی سالمندان کشور، محمود محمد زاده، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان و حضور گرم جمعی از سالمندان استان در سالن اجتماعات استانداری تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه محمود محمد زاده، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان و دبیر شورای سالمندان، ضمن ارائه گزارشی آماری از وضعیت سالمندان استان و چگونگی ارائه خدمات بهزیستی به این عزیزان  وضعیت سالمندی در استان را نسبتاٌ رضایت بخش خواند و افزود: در حال حاضر شورای سالمندی در تمامی شهرستانی استان تشکیل گردیده است.

وی در ادامه گفت: جا دارد از تمامی ارگان های درگیر بویژه شهرداری، سازمان ملی جوانان و … جهت ایجاد و راه اندازی باغ خاطره تشکر و قدردانی نمود.

 در ادامه دکتر نحوی نژاد، دبیر شورای ملی سالمندان کشور، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت زینب(س) از زحمات شایسته استاندار و تمامی دستکاههای عضور شورای سالمندان استان قدردانی نمود. و توضیحاتی در خصوص وضعیت سالمندی در کشور بیان نمود.

دکتر حسین نحوی نژاد به آسیبهای دوران سالمندی اشاره کردو گفت: اگر بخواهیم به نیازهای سالمندان رسیدگی کنیم باید به مسکن مناسب سالمند،مراقبتهای موقت نگهداری در مراکز و منازل، مراکز مشاوره برنامه های جامع بهبود تغذیه، خدمات مرتبط به حفاظت در مقابل سالمند آزاری و … توجه کنیم.

وی در ادامه بر ایجاد بستری مناسب جهت حضور سالمندان در جامعه و اصلاح مبلمان شهری تاکید نمود.

سپس منوچهر افتخار، رئیس انجمن سالمندان استان به ایراد سخن پرداخت و گزارش مبسوطی از وضعیت انجمن سالمندان ارائه نمود.

وی در ادامه اشاره ای به مشکلات مربوط به انجمن داشت و از مسئولین حاضر در جلسه خواست در راستای رفع مشکلات موجود اقدام و مساعدت نمایند.

رئیس انجمن سالمندان استان گفت: دوران سالمندی مرحله مهمی از زندگی انسانها است که باید در این زمینه کارهای زیادی، بویژه برنامه ریزی در خصوص اوقات فراغت این عزیزان جهت پیشگیری از افسردگی در سالمندان صورت گیرد.

در ادامه این جلسه،نماینده شهرداری در خصوص پیگیری اختصاص فضایی مناسب جهت انجمن سالمندان استان گزارشی ارائه نمود. سپس دکتر رحیمی در مورد سلامت سالمندان و برنامه های در دست اقدام توسط شبکه بهداشت و درمان مطالبی بیان کردد.

همچنین عبادی،رئیس کانون بازنشستگان استان بااعلام اینکه تاکنون برای ۹۵% از بازنشستگان کارت منزلت صادر شده گفت این کارتها زمانی موثر است که سایر دستگاهها خدماتی را در قبال ارائه آن  داشته باشند.

در ادامه استاندار اصفهان دکتر ذاکر اصفهانی، ضمن قدردانی و سپاس از حضور مسئولین در جلسه فوق، فعالیتهای اداره کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص ارائه خدمات به سالمندان را بسیار خوب و موثردانست و افزود: توجه به این دوران و برنامه ریزی برای آماده سازی و مناسب سازی محیط شهری و اداری برای حضور موثر و مفید سالمندان در همه عرصه های اجتماعی ضروری است.

وی در بخشی از سخنانش بر مقوله سازماندهی و پرداختن به رفاه سالمندی که پدیده ای مهم شناخته می شود تاکید کرد و از مسئولین خواست با تحقق این امر بر حضور فعال سالمندان در جامعه بکوشند.

دکتر ذاکر اصفهانی،در پایان با مهم دانستن مسایل سالمندان، گفت: راه اندازی بنیادفرزانگان و تشکیل دبیر خانه سورای سالمندان در سازمان بهزیستی ،در ساماندهی این بخش از جامعه بسیار حائز اهمیت است.