راه اندازی اولین دهکده سالمندان در سال جاری

معاون پژوهشی و فناوری جهاد کشاورزی گفت: دهکده درمانی باتوجه به نیاز سالمندان به درمان‌های مختلف و همچنین نیاز به محیط مناسب در استان گیلان در سال جاری به بهره برداری می رسد.  سعید قاضی مغربی، معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار شبستان درباره تاسیس دهکده ای برای سالمندان گفت: جامعه امروز […]

معاون پژوهشی و فناوری جهاد کشاورزی گفت: دهکده درمانی باتوجه به نیاز سالمندان به درمان‌های مختلف و همچنین نیاز به محیط مناسب در استان گیلان در سال جاری به بهره برداری می رسد. 

سعید قاضی مغربی، معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار شبستان درباره تاسیس دهکده ای برای سالمندان گفت: جامعه امروز به سمت جامعه مسن، سن بالا و پیر در حرکت است.

وی افزود: با توجه با تجریبات افرد مسن جامعه باید دهکده ای که مایحتاج سالمندان را از نظر ارتباطات اجتماعی، دسترسی به امکانات مختلف از جمله پزشکی و همچنین تامین نیاز های عاطفی و روحی آنان راه اندازی شود.

به گفته وی دهکده‌ درمانی سالمندان یک طرح پایلوت است که با توجه به نیاز سالمندان به درمان‌های مختلف و همچنین نیاز به محیط مناسب به صورت دهکده راه‌اندازی می‌شود.

قاضی مغربی با بیان اینکه استان ها باید تقاضای راه اندازی دهکده را بدهند، گفت: تنها استان گیلان با توجه به فضا و امکاناتی که دارد متقاضی راه اندازی دهکده ای برای سالمندان شده است که امیدواریم اواسط سال جاری دهکده سالمندان در این استان به بهره برداری برسد.