ضرورت ایجاد زیر ساخت های مناسب برای رفاه سالمندان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: از دیدگاه  اسلام  انسان دارای ۲ بعد جسمانی و روحانی است. [divider] به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) منطقه آذربایجان غربی  دیلمقانی افزود: وظیفه بعد ملکوتی و روحانی رسیدن به قرب الهی است و برای رسیدن به قرب جسم برای آن حکم مرکب را داشته که با […]

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: از دیدگاه  اسلام  انسان دارای ۲ بعد جسمانی و روحانی است.

[divider]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) منطقه آذربایجان غربی  دیلمقانی افزود: وظیفه بعد ملکوتی و روحانی رسیدن به قرب الهی است و برای رسیدن به قرب جسم برای آن حکم مرکب را داشته که با طی ۳ مرحله کودکی،جوانی و کهنسالی به تعالی می رسد.

وی در مورد مرحله کهنسالی تصریح کرد: این همان مرحله ای است که مورد غفلت قرار می گیرد و در جامعه امروزی نا دیده گرفته شده که باید بیشتر به سالمندان توجه و برارزش و کرامت آنها تاکید شود.

 دیلمقانی با اشاره به وظیفه حکومت اسلامی در برخورد با سالمندان خاطر نشان کرد: حکومت اسلامی با توجه به مبانی دینی دراین رابطه وظیفه سنگینی دارد چراکه ترکیب جمعیتی به گونه ای است که در آینده با ترافیک سنی در گروه سالمندان مواجه خواهیم شد و باید مسئولین  به فکر بوده و در مورد نیاز های سالمندان تدابیری اندیشیده و زمینه رفاه سالمندان را فراهم کنند.

وی با اشاره به روایت های نقل شده از پیامبر اکرم (ص) در مورد برخورد با سالمندان افزود: سالمند در جامعه مانند پیامبر هستند همان طور که پیامبر  اکرم باعث ایجاد اتحاد و نیز با ناملایمت ها و سختی ها موجود برای امتش ایستادگی می کرد سالمندان نیز همانند پیامبر حافظ خانواده و فرزندانشان هستند، وجود سالمندان چون چراغی است که در روشنی آنها به رفاه و راحتی می رسند.

دیلمقانی با بیان روایت دیگر از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: هر کس در جامعه فضیلت سالمندان را بشناسد و آنها را مورد تکریم قرار دهد از هراس روز قیامت نجات می یابد.

 مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطر نشان کرد: به سفارش قرآن کریم باید با پدر و مادر طوری رفتار کرد که حتی کوپکترین بی احترامی هم به آنها نشود؛

وی افزود: امام صادق (ع) می فرماید کسی که به بزرگتر ها احترام نکند، نسبت به آنها بی توجه باشد و نیز به کودکان رحم نکند از اهل بیت  من نیست.