بیمارستان های دوستدار سالمندان

رئیس اداره سالمندی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه متخصص بالینی طب سالمندی به تازگی در کشور راه افتاده است، وجود بیمارستان های دوستدار سالمند دور از ذهن نیست و ان شاء الله در آینده ای نزدیک شاهد ایجاد چنین بیمارستان هایی در کشور باشیم.  [divider] پریسا طاهری رئیس اداره سالمندی وزارت بهداشت در […]

رئیس اداره سالمندی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه متخصص بالینی طب سالمندی به تازگی در کشور راه افتاده است، وجود بیمارستان های دوستدار سالمند دور از ذهن نیست و ان شاء الله در آینده ای نزدیک شاهد ایجاد چنین بیمارستان هایی در کشور باشیم.

 [divider]
پریسا طاهری رئیس اداره سالمندی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه همانطور که بیمارستان های دوستدار کودک داریم، می توانیم بیمارستان دوستدار سالمند نیز داشته باشیم، افزود: در بیمارستان های دوستدار سالمند می توان به سالمندان که یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، ارائه خدمات کرد.
 
۳۵ درصد از مراجعات سرپاپی را سالمندان تشکیل می دهند
 
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه ۲/۸ درصد جمعیت کشور و ۳۵ درصد از مراجعات سرپاپی را سالمندان تشکیل می دهند، ادامه داد: بنابراین ارائه خدمات باید به گونه ای مطلوبی در اختیار سالمندن قرار گرد که یکی از کارها در این خصوص بیمارستان های دوستدار سالمند می تواند باشد. همانطور که بیمارستان های دوستدار کودک داریم، می توانیم بیمارستان دوستدار سالمند نیز داشته باشیم و این خیلی دور از ذهن نیست.
 
طاهری با بیان اینکه سالمندان در اثر تغییرات فیزیکی می توانند به بیماری های مختلفی مبتلا شوند، اظهارداشت: از این رو باید نگاه ویژه ای به سالمندان شود. به همین دلیل تخصص بالینی طب سالمندی شکل گرفت. در حال حاضر نیز می توانند بیمارستان های تخصصی سالمندان را احداث کنند و یا در بیمارستان های عمومی که سامندان نیز مراجعه می کنند، خدمات ویژه ای را به این قشر ارائه دهند.
 
رئیس اداره سالمندی وزارت بهداشت در پایان اظهارداشت: به طور نمونه اگر قرار باشد افراد در نوبت گیری درمانگاه ها معطل شوند، سامندان از این امر مثتثنی شوند و خارج از نوبت ویزیت شوند و به پزشک مراجعه کنند. همچنین در بانک های دوستدار سالمند نیز می تواند قسمت یا لاین ویژه ای را برای مراجعه کنندگان سالمند قرار دهند، یا فروشگاه های دوستدار سالمند؛ این اتفاقی است که می تواند در سازمان ها و ارگان های که به نوعی بخشی از ارباب رجوعشان سالمند هستند، رخ دهد.