جمعیت خراسان رضوی رو به سوی سالمندی است

خبرگزاری مهر: کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی خراسان رضوی گفت: جمعیتی که بین ۷ تا ۱۴ درصد آن را گروه های سنی ۶۵ ساله و بیشتر تشکیل دهند رو به سوی سالمندی بوده و خراسان رضوی هفت و نیم درصد سالمند دارد. [divider] محمد عارف آرام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جمعیتی که بین […]

خبرگزاری مهر: کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی خراسان رضوی گفت: جمعیتی که بین ۷ تا ۱۴ درصد آن را گروه های سنی ۶۵ ساله و بیشتر تشکیل دهند رو به سوی سالمندی بوده و خراسان رضوی هفت و نیم درصد سالمند دارد.

[divider]
محمد عارف آرام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جمعیتی که بین ۷ تا ۱۴ درصد آن را گروه های سنی ۶۵ ساله و بیشتر تشکیل دهند رو به سوی سالمندی بوده و خراسان رضوی هفت و نیم درصد سالمند دارد.

کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: براساس بررسی های به عمل آمده ۱۵ درصد از مراجعین به مطب پزشکان متخصص، ۳۴ درصد از معالجات سرپایی در بیمارستان ها و ۸۹ درصد از تخت های موسسات و سراهای نگهداری را افراد بالای ۶۵ سال به خود اختصاص می دهند.

آرام افزود: به طور کلی ۶۰ درصد از هزینه مراقبت های پزشکی توسط این گروه سنی سالمندان مصرف می شود.

وی اظهار کرد: تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی در خراسان رضوی پنج هزار و ۶۳۶ نفر بوده که از این تعداد هزار و ۵۸۱ نفر در مراکز شبانه روزی، صد نفر در مراکز روزانه،۳۵۰ نفر خدمات در منزل و سه هزار و ۶۰۵ نفر هم زنان سالمند بی سرپرست تحت حمایت هستند.

کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: از ۳۷۴ هزارنفر سالمند خراسان رضوی ۲۵ درصد روستایی و بقیه شهری محسوب می شوند.

آرام تاکید کرد: در حال حاضر، شاخص‌های طب سالمندی،‌ پرستاری سالمندان، مناسب‌سازی عمومی و وضعیت فرهنگی استان، برای پذیرش جمعیت سالمند در دهه‌ آینده، شرایط مناسبی ندارد.