سالمندان از تخفیف ۲۵ درصدی بلیت قطارهای رجا بهره مند شدند

علی خدایی مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: سالمندان بالای ۶۵ سال از دریافت تخفیف ۲۵ درصدی بلیت قطارهای مسافربری رجا در قالب طرح ‘منزلت رجا’ به مناسبت ماه مبارک رمضان بهره مند شدند.

علی خدایی مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: سالمندان بالای ۶۵ سال از دریافت تخفیف ۲۵ درصدی بلیت قطارهای مسافربری رجا در قالب طرح ‘منزلت رجا’ به مناسبت ماه مبارک رمضان بهره مند شدند.

علی خدایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت حمل و نقل ریلی رجا به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تسهیلات و طرح های جدید تخفیف در قیمت بلیت قطارهای خود را در قالب طرح منزلت’ برای متقاضیان سفر اعلام کرد.

وی یادآورشد: بر اساس این طرح از تاریخ هشتم تیر تا ۲۲ همین ماه، تسهیلات و تخفیف های ویژه قیمت بلیت قطارهای رجا در قالب های طرح ‘منزلت’ برای سفر ارایه و اعمال می شود.

مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: در اجرای این طرح شرکت رجا، با توجه به اتصال سیستم فروش بلیت قطارها به سامانه ثبت احوال کشور، متقاضیان با ارایه کد ملی و تاریخ تولد، برای افراد بالای ۶۵ سال بلیت قطارهای این شرکت را با ۲۵ درصد تخفیف دریافت می کنند.

خدایی تاکید کرد: پیش از این طرح، تخفیف ویژه ماه مبارک رمضان شرکت رجا از اول این ماه آغاز شده است و تا ۲۶ تیر جاری ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، میزان تخفیف قیمت بلیت دریافتی رجا توسط مسافران با توجه به تفکیک مسیرها و قطارها متغیر است.

مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: در طرح’ منزلت’ متقاضیان سفر با قطار برای اطلاع از لیست قطارهای مشمول تخفیف و درصد تخفیف اختصاص یافته به صورت روزانه باید به لینک تخفیفات در سایت شرکت رجا به نشانی WWW.RAJA.IR مراجعه کنند.

خدایی ادامه داد: مسافرانی که قصد سفر به مناطق مختلف کشور را دارند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیست مراکز فروش، برنامه حرکت قطارها، بهای بلیت و غیره با سامانه اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان رجا ۱۵۳۹ تماس برقرار کنند.

81666734-70007200

وی یادآورشد: شرکت های حمل و نقل مسافربری و یا شرکت هایی که مالک قطارهای مسافری هستند برای ایجاد جذابیت و رغبت در بین مشتریان و همچنین رقابت با حمل و نقل جاده ای، اقدام به اعمال تخفیف برای بلیت قطارهای مسافربری می کنند.

مدیر کل راه آهن شمالغرب کشور گفت: در زمان هایی که ظرفیت قطار کمتر از حد مورد نظر اشغال می شود، برای این روزها تخفیف از طریق سیستم هوشمند در قیمت بلیت قطار اعمال می شود.

خدایی افزود: این تخفیف ها با هدف ایجاد رغبت برای مسافرت با قطار در روزهایی اعمال می شود که تردد با این وسیله نقلیه کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: سیستم هوشمند، اعمال کننده میزان تخفیف بلیت قطارهای مسافربری است و این موضوع توسط متصدی ارایه کننده بلیت اعمال نمی شود.

اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور یکی از مناطق ۱۸ گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که حوزه استحفاظی آن از ایستگاه کهن دژ، ‘یک ایستگاه قبل از ایستگاه قزوین’ شروع می شود و تا ایستگاه راه آهن مهاباد کیلومتر ۶۹۳ ادامه دارد و در طول مسیرخود شهرهای : قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه، هشترود، خداجو، مراغه، ملکان، بناب، میاندوآب و مهاباد را پوشش می دهد.

این اداره کل دارای ۶۰۱ کیلومتر خطوط اصلی، ۱۲۶ کیلومتر خطوط فرعی با ریل های UIC60 ، U33 ، ۲A و تراورس های بتنی، فلزی، چوبی، چهار ایستگاه تشکیلاتی ‘قزوین، زنجان، میانه و مراغه ‘ هشت ایستگاه فرماندهی، سه ایستگاه محلی، ۱۸ ایستگاه تحت فرمان، دو ایستگاه بسته ، ۲۰۰۴ دستگاه پل ‘ از دهانه هشت متر تا ۴۰ متر’ به طول ۱۴ هزار و ۱۱۵ متر و ۵۸ دستگاه تونل به طول ۲۱٫۵ کیلومتر است.

سیستم علایم الکتریکی آن به صورت R.C بوده و ارتباط بین ایستگاه ها و مرکز نیز از طریق تلفن ، پارتی لاین تصویری و بی سیم انجام می شود.