۲۵ درصد جمعیت گیلان تا سال ۱۴۲۹ سالمند می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه این استان پیرترین استان کشور است، گفت: ۲۵ درصد جمعیت گیلان تا سال ۱۴۲۹ سالمند می‌شوند.

حسین نحوی‌نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه این استان پیرترین استان کشور است، گفت: ۲۵ درصد جمعیت گیلان تا سال ۱۴۲۹ سالمند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسین نحوی‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست اداره‌کل بهزیستی گیلان، اظهار داشت: جمعیت این استان رو به کهولت سن و سالمندی است.

وی با بیان اینکه ۲۵درصد جمعیت گیلان تا سال ۱۴۲۹ سالمند می‌شود، افزود: گیلان پیرترین استان کشور است و جمعیت بالای ۶۰سال آن رو به رشد بوده که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید برای ان برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تأکید بر لزم پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی اسلامی، گفت: روش زندگی نادرست سبب پیری زودرس در برخی افراد جمعیت شهری و روستایی گیلان شده است.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه  ۶ میلیون و۱۰۰ هزار سالمند در کشور زندگی می‌کنند، تصریح کرد:این رقم در ۴۰ سال آینده به سه برابر افزایش یافته و ۲۴ درصد جمعیت کشور سالمند می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰هزار ظرفیت نگهداری سالمندان در بهزیستی کشور وجود دارد که  ۱۶ مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری سالمندان با ظرفیت یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در گیلان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی افراد بالای ۶۰ سال را سالمندان می‌داند، اظهار داشت: افراد کارافتاده بالای ۵۰سال و سایر قشرها نیز جزو پیری زودرس هستند.

نحوی‌نژادبر مناسب‌سازی فرهنگی و فیزیکی جامعه برای سالمندان، افزود: باید برای تکریم شخصیت سالمندان و توانمندسازی آنان برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌ها را اجرایی کنیم.