این بیماری به مرور زمان چشمان سالمندان را نشانه می‌گیرد

محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست گفت: برگشتگی لبه پلک‌ها فرایندی تدریجی است و به علت شل شدن بافت‌های نگه دارنده پلک‌ها اتفاق می‌افتد. محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست گفت: اکتروپیون بیشتر به برگشتگی لبه پلک و مژه‌ها به طرف خارج اطلاق می‌شود، معمولاً این فرآیند در اثر افزایش سن رخ می‌دهد و گاهی اوقات هم از عواقب […]

محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست گفت: برگشتگی لبه پلک‌ها فرایندی تدریجی است و به علت شل شدن بافت‌های نگه دارنده پلک‌ها اتفاق می‌افتد.

محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست گفت: اکتروپیون بیشتر به برگشتگی لبه پلک و مژه‌ها به طرف خارج اطلاق می‌شود، معمولاً این فرآیند در اثر افزایش سن رخ می‌دهد و گاهی اوقات هم از عواقب برخی بیماری‌های پوستی می‌تواند باشد. عمدتاً بیماران از سوزش چشم‌ها و اشک ریزش شکایت دارند.

کی‌پور در ادامه بیان کرد: معمولاً به این بیماران استفاده از داروهای اشک مصنوعی در مرطوب‌کننده توصیه می‌شود و عمل جراحی هم اقدام درمانی موثری به حساب می‌آید.

این متخصص اپتومتریست در خصوص علل این بیماری عنوان کرد: معمولاً افزایش سن از دلایل عمومی اکترپیون است و بیشتر به علت شل شدن بافت‌های نگه دارنده پلک است و این فرآیندی تدریجی است که در اثر افزایش سن رخ می‌دهد.