راه اندازی هیئات ورزشی سالمندان در همدان

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، با تاکید بر ایجاد فضایی شاد و مفرح در جامعه همراه با ورزش سالمندی؛ خواستار تشکیل هیات های ورزشی ویژه سالمندان در استان شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، با تاکید بر ایجاد فضایی شاد و مفرح در جامعه همراه با ورزش سالمندی؛ خواستار تشکیل هیات های ورزشی ویژه سالمندان در استان شد.

محمدابراهیم الهی تبار در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، با تاکید بر اینکه ورزش باید در حوزه سالمندان رصد شود، اظهار کرد: تکریم سالمندان، تکریم همه ارزش ها و خوبی ها بوده و هر کاری که برای این قشر انجام شود منتی بر آنان نیست.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید وظایف خود را نسبت به سالمندان در حوزه های رفاه و سلامت تعریف کنند، گفت: سالمندان ظرفیت و پتانسیل قوی در مسائل مختلف دارند و ما می توانیم از این ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

الهی تبار اضافه کرد: همچنین می توان در جهت رفاه و سلامت سالمندان از فضاهای خالی با صرف هزینه های کم و جزئی استفاده کرد.

معاون استاندار همدان در ادامه با اشاره به کمیته سالمندان اظهار کرد: در این کمیته که توسط دانشگاه علوم پزشکی تشکیل خواهد شد باید تمام مسائل و مشکلات سالمندان در آن مطرح شده و با قدرت زیادی وارد شد تا امر مثبتی رقم بخورد.

الهی تبار با اشاره به ۲۱ اسفند سالروز گرامیداشت یاد شهدا، افزود: همه مردم و دستگاه ها باید شان و جایگاه شهید را دانسته و این روز در حد بضاعت و به بهترین شکل که در خور و شایسته شهدا بوده برگزار شود.

وی ادامه داد: شهیدان جزو افتخارات ما محسوب شده که باید در تاریخ کشور پایدار شوند و با توجه به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و نام آن ها کمتر از شهادت نیست.

81508760-6279485

الهی تبار در بخش دیگری با اشاره به بیمه مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: حرکت ها باید به سمت و سوی صنعت بیمه باشد چراکه در این راستا حرکت ماندگاری برای مردم رقم زده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شعار “اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی” که استاندار همدان نیز به مقوله فرهنگ تاکید بسیار داشتند تاکنون موفق به برگزاری ۱۱ کارگروه اجتماعی و فرهنگی شده ایم.

معاون استاندار همدان اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده با تمهیدات دستگاهای های اجرایی بتوانیم در راستای فرهنگ سازی بیشتر، فضایی شاد و فرهنگی را همه ایام به ویژه ایام تعطیلات نوروز و استقبال از میهمانان داشته باشیم.

وی نوروز را برگرفته از آئین های سنتی و مذهبی دانست و افزود: ما انتظار داریم افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند از افراد بی بضاعت دلجویی کرده تا آن ها هم بتوانند این ایام را با خاطرات خوب پشت سر بگذارند.

الهی تبار در پایان یادآور شد: با توجه به تصمیم شورای سیاستگذاری سال ۹۴، به نام میر سیدعلی همدانی و تجلیل از این شخصیت نامگذاری شده، که ما باید در این زمینه نیز اقداماتی را برای معرفی وی در جهان اسلام انجام دهیم.