۶۵ درصد سالمندان در منازل ملکی خود زندگی می کنند

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: هم اکنون ۶۵ درصد از مردان و زنان سالمند کشور در منازل ملکی خود زندگی می کنند. [divider] حسین نحوی نژاد روز دوشنبه در نشست مشترک تشکل های غیردولتی سالمندان با نمایندگان دستگاه های عضو شورای سالمندان کشور، افزود: این آمار نشان می دهد که ۹۰ درصد سالمندان […]

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: هم اکنون ۶۵ درصد از مردان و زنان سالمند کشور در منازل ملکی خود زندگی می کنند.

[divider]

حسین نحوی نژاد روز دوشنبه در نشست مشترک تشکل های غیردولتی سالمندان با نمایندگان دستگاه های عضو شورای سالمندان کشور، افزود: این آمار نشان می دهد که ۹۰ درصد سالمندان کشور به طور مستقل یا در کنار اعضای خانواده خود زندگی می کنند.

وی با بیان آنکه ۱۰ درصد از سالمندان تنها زندگی می کنند، گفت: این مساله به این معنا نیست که آن ها به حال خود رها شده اند بلکه به دلایل مختلفی تنها زندگی کرده و حدود ۱۷ هزار نفر از این قشر نیز در مرکز نگهداری سالمندان تحت پوشش بهزیستی زندگی می کنند.

نحوی نژاد درباره مشکلات مراقبت از برخی از سالمندان مبتلا به آلزایمر در منزل افزو: مشکلات مراقبت از سالمندان مبتلا به آلزایمر پیشرفته یا اختلالات روانی تا حدی است که نمی توان آنها را حتی برای یک مقطع زمانی کوتاه در منازل نگهداری کرد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: تنها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد سالمندانی که در همه مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می شوند و مبتلا به هیچ عارضه ای نیستند را می توان با آموزش و امکانات کافی برای نگهداری به خانواده هایشان تحویل داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا