بیمه مراقبتی سالمندان ابلاغ می‌شود

حسین نحوی‌نژاد: دبیر شورای ملی سالمندان از تحقق بیمه مراقبتی سالمندان خبر داد و گفت: در سال جاری این بیمه اجرایی می‌شود. حسین نحوی‌نژاد، دبیر شورای ملی سالمندان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با تأکید بر اینکه این شورا متولی سالمندان کل کشور نیست بلکه هماهنگ‌کننده فعالیت نهادهای مسئول در خصوص سالمندان است، گفت: اگر در […]

حسین نحوی‌نژاد: دبیر شورای ملی سالمندان از تحقق بیمه مراقبتی سالمندان خبر داد و گفت: در سال جاری این بیمه اجرایی می‌شود.

حسین نحوی‌نژاد، دبیر شورای ملی سالمندان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با تأکید بر اینکه این شورا متولی سالمندان کل کشور نیست بلکه هماهنگ‌کننده فعالیت نهادهای مسئول در خصوص سالمندان است، گفت: اگر در مواردی کوتاهی و قصوری در خصوص سالمندان وجود دارد، به همه دستگاه های مسئول بازمی‌گردد.

وی وظیفه دبیرخانه‌ای شورای ملی سالمندان را رصد نیازهای این گروه و ارائه طرح و برنامه به دستگاه های مربوطه و در نهایت دریافت کارنامه کاری آنها دانست و در خصوص اقدامات سال ۹۲ این شورا گفت: در سال ۹۲ فعالیت‌های مرتبط با سالمندان را به صورت منطقه‌ای و استانی ساماندهی و شوراهای ساماندهی استان‌ها را فعال کردیم.

نحوی‌نژاد از تشکیل شوراهای استانی سالمندان در ۹۰ درصد استان‌های کشور خبر داد و عنوان کرد: در بیشتر استان‌ها به ریاست استانداران شوراهای سالمندان فعال و در حال برآورد و بررسی نیازهای سالمندان هستند. 

IMG_2624

تشکیل بنیاد فرزانگان در استان‌های کشور
دبیر شورای ملی سالمندان یکی از اقدامات شوراهای استانی سالمندان را اجرای طرح بنیاد فرزانگان اعلام و اظهار کرد: این بنیاد در پنج استان کشور با حضور سالمندان و دستگاه‌های مختلف حامی آنها تشکیل و در حال بررسی سلامتی، مسائل فرهنگی، اواقت فراغت، ورزش و … مرتبط به سالمندان است، همچنین این شوراها اقدامات مربوط به تکریم سالمندان در اداره‌ها را دنبال می کند.

راه‌اندازی پرتال خاص سالمندان
وی از راه‌اندازی پرتال خاص سالمندان با هدف اطلاع‌رسانی به موقع دستورالعمل‌ها و برنامه‌ریزی‌های تشکیلات کشوری، آگاهی و آموزش به سالمندان در خصوص مراقبت های شخصی، پایش سلامت و ایجاد یک نهاد برای برقراری ارتباط بین سالمندان، نهادهای وابسته به این قشر، دولت و سیاست‌گذاران نیزبه ادرس اینترنتی www.snce.ir خبر داد. 

بیمه مراقبتی سالمندان ابلاغ می‌شود
دبیر شورای ملی سالمندان با اشاره به اتمام تدوین برنامه‌های راهبردی سالمندان در سال ۹۲ گفت: راه‌اندازی بیمه مراقبتی سالمندان از دیگر طرح‌های در دست انجام بود که شورای عالی بیمه آن را تصویب و اکنون در حال ابلاغ است.

وی از برگزاری دو کنگره بزرگ در خصوص مسائل و مشکلات سالمندان و آلزایمر نیز سخن گفت و عنوان کرد: بیماری الزایمر همینک معضل همه کشورهای جهان است؛ برهمین اساس کنگره آلزایمر برگزار و نتایج آن به کل کشور ابلاغ شده است.

شهر دوست‌دار سالمند با ۷۰ ویژگی
دبیر شورای ملی سالمندان یکی از خواسته های شورای ملی سالمندان از شوراهای استانی را تلاش برای ایجاد شهر دوستدار سالمند دانست و اظهار کرد: شهر دوست دار سالمند دارای ۶۰ تا ۷۰ ویژگی است  که از رفع موانع فیزیکی، تسهیل حمل و نقل شهری تا بحث های فلسفی و اخلاقی مانند تکریم سالمندان را شامل می شود.