برگزاری سفره هفت سین در آسایشگاه سالمندان تازیان

ساعاتی پس از فرا رسیدن نوروز، عیدباستانی ایرانیان، آسایشگاه سالمندان لقمان حکیم میزبان جمعی از دانشجویان خیر بود که با حضورشان توانستند فضای شاد و گرمی را برای سالمندان عزیز به وجود آورند. این مکان خانه سالمندان لقمان حکیم واقع در روستای تازیان در فاصله ۱۷ کیلومتری بندرعباس است، مکانی که بالغ بر ۱۰۰ پیرزن و […]

ساعاتی پس از فرا رسیدن نوروز، عیدباستانی ایرانیان، آسایشگاه سالمندان لقمان حکیم میزبان جمعی از دانشجویان خیر بود که با حضورشان توانستند فضای شاد و گرمی را برای سالمندان عزیز به وجود آورند.

این مکان خانه سالمندان لقمان حکیم واقع در روستای تازیان در فاصله ۱۷ کیلومتری بندرعباس است، مکانی که بالغ بر ۱۰۰ پیرزن و پیرمرد ناخواسته در کنار یکدیگر گرد آمده‌اند، جایی که کوهی از تجربه روی هم انباشته شده، برخی از اینان چند دوره از تاریخ ایران را از نزدیک لمس کرده‌اند، اما اکنون کسی نیست تا از کوله بار تجربه آنها باری برگیرد و در مسیر زندگی پیچیده و ملال‌آور امروز تجربه دیروزشان را ره توشه سفر خویش کند.

37631

اینان چشم براهند، چشم براه نگاهی که به آنها نظر محبت افکند و قلبی که برای آنها بتپد، مادر سالخورده‌ای که روزی دستانش پشتیبان و گاه نوازشگر کودکش بود، امروز به انتظار دست مهربانی از سوی کسی است تا فقط او را نوازش کند، پدری که زیربار زندگی کمرش خم شده است، به انتظار فرزندی است که دست در بازوی پدر، یاریگرش به هنگام راه رفتن باشد.

آری فرزندی که با رنج شب نخوابی مادر و زحمت پدر بزرگ شده، حال به یاد ندارد آن روزهای سخت را و تاب نمی‌آورد مریضی مادر را و ناتوانی پدر را، اینجا آخر خط است، “خانه سالمندان” خانه‌ای که نامش خانه است، چون سقف دارد و در و دیوار، اما کانون گرم خانواده را کجا باید جستجو کرد، آنچه که تمام معنی یک خانه است.

37632

به همین دلیل کانون فرهنگی تدبیر جوان وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس  برای حسن ختام برنامه های خود دز سال ۹۲ برنامه سفره هفت سین را بهانه ای برای سرکشی و دلجویی از سالمندان قرار داد با دعوت از جمعی از دانشجویان خیر هدایای کوچکی تهیه و همچنین تقبل اطعام یک میان وعده و یک وعده غذایی در لحظات نخست تحویل سال ۹۳ باحضور حدود ۴۰ نفری دانشجویان برگزار کرد و در آنجا با برپایی مراسم جشن سال نو و سفره هفت سین فضایی شاد و دلنشین به وجود آمد.

37629

این برنامه با تلاش یاسین مسعودی نژاد،محمد امین زینلی،مریم فروزنده،الهه کریمی، معصومه یاوری، مائده علیخانی و سحر رضاییان اعضای کانون تدبیر جوان برگزار شد.همچنین معظمی گودرزی(مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس) از میهمانان ویژه این مراسم بود.