خانواده‌ها رابطه عاطفی با سالمندان را قطع نکنند

استاندار سمنان گفت: خانواده‌ها نباید رابطه عاطفی با سالمندان را قطع کنند و بهزیستی نیز در این راه تلاش کند تا سالمند در خانواده نگهداری شود. به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمد وکیلی صبح امروز در نشستی با عوامل اجرایی و مسئولان خانه سالمندان «نور» در شهر سمنان که با حضور معاون پشتیبانی […]

استاندار سمنان گفت: خانواده‌ها نباید رابطه عاطفی با سالمندان را قطع کنند و بهزیستی نیز در این راه تلاش کند تا سالمند در خانواده نگهداری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمد وکیلی صبح امروز در نشستی با عوامل اجرایی و مسئولان خانه سالمندان «نور» در شهر سمنان که با حضور معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی خود، فرماندار شهرستان سمنان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری سمنان، مدیرکل بهزیستی استان سمنان و شماری از مسئولان این استان انجام شد، خطاب به حاضران در جمع اظهار داشت: مطمئن باشید شما کار خیر، باارزش و سخت و زیان‌آوری را انجام می‌دهید که نزد خداوند متعال محفوظ خواهد بود.

وی تصریح کرد: عوامل اجرایی خانه‌های سالمندان، کار باارزشی انجام می‌دهند که خداوند نیز به آنها توفیق می‌دهد و در نهایت از خیر و برکت اقدامات خود بهره‌مند می‌شوند.

n00199144-b

استاندار سمنان اضافه کرد: در سمنان، خدمات ارزشمندی به سالمندان ارائه می‌شود و باید بیش از گذشته سعی کرد تا فضای عاطفی و مناسبی برای سالمندان ایجاد شود.

وکیلی بیان داشت: امروز بسیار نگران هستیم که چرا خانواده‌ها، رابطه عاطفی خود را با بزرگ‌ترهایشان این‌گونه کم‌رنگ یا قطع کرده‌اند.

وی گفت: در برهه کنونی، باید بیش از هر زمان دیگری به گذشته، فرهنگ و تاریخ، اصل و نسب و فطرت خود باز گردیم و بدانیم که نباید بزرگانمان را از خود دور سازیم.

استاندار سمنان افزود: باید تلاش شود تا سالمندان را بین خانواده‌ها نگه داریم و دولت و سازمان بهزیستی نیز در این راستا پیش‌بینی‌هایی انجام داده است و کمک‌هایی می‌کند که بسیار ارزش دارد.

وکیلی افزود: در شرایط فعلی، همه باید به بهزیستی کمک کنند و البته تلاش شود تا سالمندان به آغوش خانواده‌ها باز گردانده شوند.

وی با بیان اینکه سالمندی در نهایت به سراغ همه انسان‌ها خواهد آمد، گفت: امید داریم فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کمک کند تا سالمندان بتوانند با آرامش در خانواده حضور داشته باشند.