سالمندان تنها نمی مانند

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در طرح امداد و نجات نوروزی نزدیک به ۳۰ درصد به امکانات و تجهیزات هلال احمر افزوده می شود. دکتر محمد فرهادی روز یکشنبه در رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز ۹۳ اظهار داشت: پایگاههای سازمان امداد و  نجات، سازمان جوانان و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهرها […]

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در طرح امداد و نجات نوروزی نزدیک به ۳۰ درصد به امکانات و تجهیزات هلال احمر افزوده می شود.

دکتر محمد فرهادی روز یکشنبه در رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز ۹۳ اظهار داشت: پایگاههای سازمان امداد و  نجات، سازمان جوانان و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهرها و جاده های بین شهری فعال بوده و به مسافران خدمات دهی می کند. در طرح نوروزی امسال توان امدادی هلال احمر ۳۰ درصد افزایش یافته و در این طرح ۲۱۰۰ پایگاه موقت و سیار فعال هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر ۱۳۰۰ دستگاه آمبولانس، موتورهای امدادی هلال احمر نیز در طرح نوروزی به کار گیری می شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه سازمان جوانان نیز با شعار “بی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم” خدمت رسانی می کند افزود: پایگاه راهنمای مسافران نوروزی و سلامت سازمان جوانان به مسافران نوروزی خدمات ارایه خواهند کرد. ضمن اینکه طرح “هیچ سالمندی تنها نیست” توسط سازمان داوطلبان به اجرا درآمده و در این طرح اعضای داوطلبان هلال احمر به خدمات رسانی به سالمندان از جمله دید و بازدید و خدمات نظافتی منازل آنها می پردازند.

وی با اعلام اینکه بخش عمده امکانات هلال احمر در همین اواخر در اختیار آنها قرار گرفت است تاکید کرد: خوشبختانه پلیس راهور با همکاری خوبش در کمترین زمان آمبولانسهای هلال احمر را شماره گذاری کرد.  دو میلیون عضو سازمان جوانان به عنوان فعالین اجتماعی و امدادگر  در طرح نوروزی شرکت می کنند.

همچنین در این مراسم دکتر محمدتقی طالبیان رئیس اورژانس کشور با اعلام اینکه ۲ هزار و ۸۸ پایگاه در طرح نوروزی فعال هستند افزود: در این طرح ۱۸ هزار نیرو به همراه ۵ فروند بالگرد و ۵۷ اتوبوس آمبولانس در ۲ هزار و ۸۸ پایگاه در سراسر  کشور امدادرسانی می کنند. ضمن اینکه ۲۱۳ پایگاه سلامت نیز در این طرح فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: خدمات پیش بیمارستانی در استانهای ایلام، کردستان، خوزستان و آذربایجان غربی رایگان است.