خدمت به سالمندان توسط نیروهای داوطلب هلال‌احمر

رییس جمعیت هلال‌احمر از شرکت پنج هزار نفری نیروهای داوطلب هلال‌احمر به منظور خدمت به سالمندان در قالب طرح نیابت در ایام نوروز خبر داد. دکتر محمد فرهادی، رییس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه طرح توسعه و تقویت ناوگان امداد و نجات کشور در نوروز ۹۳ در جمع خبرنگاران گفت: ۲۵ هزار نیروی جمعیت هلال‌احمر در […]

رییس جمعیت هلال‌احمر از شرکت پنج هزار نفری نیروهای داوطلب هلال‌احمر به منظور خدمت به سالمندان در قالب طرح نیابت در ایام نوروز خبر داد.

دکتر محمد فرهادی، رییس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه طرح توسعه و تقویت ناوگان امداد و نجات کشور در نوروز ۹۳ در جمع خبرنگاران گفت: ۲۵ هزار نیروی جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی شرکت می‌کنند که ۲۰ هزار نفر از آنها عضو سازمان داوطلبان و پنج هزار نفر دیگر از نیروهای عملیاتی هستند.

 وی افزود: افراد می‌توانند در صورت بروز حادثه با سه خط ۱۱۲، ۱۱۵، ۱۴۷ تماس گرفته و درخواست کمک خود را اعلام کنند تا امدادگران هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان برای ارایه خدمت مراجعه کنند.

 وی در خصوص شبکه ندای امداد ایران نیز گفت: خط ۱۱۲ به عنوان خط ندای امداد پاسخ‌گوی مردم است که البته شماره ۱۴۷ نیز به آن پیوست شده است.

joybar niyabat

 وی همچنین در مراسم این طرح نیز اظهار کرد: سازمان امداد و نجات از ارکان اصلی حوزه فعالیت‌های هلال‌احمر است که امکانات و تجهیزات رهاسازی، نجات، درمان اضطراری و غیره باید در آن به‌روز و آماده باشد تا در سوانح و حوادث طبیعی و غیرطبیعی بتوان به مردم خدمت‌رسانی کند.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کشورمان امکان بروز ۳۲ حادثه وجود دارد بسیاری از امکانات و آمادگی برای مواجهه با این سواح و حوادث وجود دارد.

 وی با اشاره به طرح آمایش سرزمینی تصریح کرد: باید امکانات مناسب امداد و نجات و تقویت ناوگان، همچنین آموزش به صورت بحث جدی در پیش گرفته شود و تمام امدادگران و نجات‌گران برای حضور در صحنه آمادگی کافی را داشته باشند.

 گفتنی است، طرح توسعه و تقویت ناوگان امداد و نجات کشور در نوروز سال ۹۳ با حضور رییس پلیس راه کشور و مسئولان و رؤسای جمعیت هلال‌احمر برگزار شد.

 بر اساس این گزارش، جمعیت هلال‌احمر دارای ۱۲۶۲ پایگاه از قبیل ۴۷۸ پایگاه ثابت، ۷۸۴ پست موقت و سیار، ۵۰۴۳ نیرو، ۳۱۵۰ دستگاه انواع خودروی عملیاتی است.