مراقبت از سالمندان در منزل از اقدامات جدید کهریزک است

حسن احمدی مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران گفت: مراقبت از معلولین و سالمندان در منزل یکی از اقداماتی است که در سراسر جهان انجام شده و می‌تواند تأثیرات به سزایی در کاهش هزینه‌ها و فعال کردن این افراد داشته باشد. وی افزود: یکی از اقدامات آسایشگاه کهریزیک در سال ۱۳۹۲ […]

حسن احمدی مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران گفت: مراقبت از معلولین و سالمندان در منزل یکی از اقداماتی است که در سراسر جهان انجام شده و می‌تواند تأثیرات به سزایی در کاهش هزینه‌ها و فعال کردن این افراد داشته باشد.

وی افزود: یکی از اقدامات آسایشگاه کهریزیک در سال ۱۳۹۲ مراقبت از سالمندان و افراد معلول در منزلشان بوده که توانسته ۱۲۶ نفر را در تهران تحت پوشش خود قرار دهد.
 
احمدی تصریح کرد: این طرح حدود سه سال است که در استان البرز اجرا می‌شود و ۲۵۰ نفر زیر پوشش آن می‌باشند که حدوداً ۳۵۰ هزار تومان برای هر فرد هزینه شده که از این میان بهزیستی ۸۳ هزار تومان را پرداخت می‌کند.
 
وی ادامه داد: در این طرح گروه‌هایی متشکل از (پزشک، مددکار، روانشناس، پرستار و فیزیوتراپ) به منزل فرد رفته و با معاینه و آموزش، آنها را برای یک زندگی اجتماعی آماده می‌کنند.
 
احمدی خاطرنشان کرد: با افزایش بودجه برای این طرح می‌توان ضمن فعال کردن افراد در کاهش هزینه‌های ناشی از آن جلوگیری کرد و تعداد افراد تحت پوشش را افزایش داد به طوریکه پیش بینی می‌شود در سال آینده بتوانیم تعداد افراد تحت پوشش را به ۵۰۰ نفر افزایش دهیم.