سالمندان از خوردن سبزیجات خام بپرهیزند

اکثر خوراکی های ارگانیک برای حفظ سلامت بدن مناسبند اما از این میان برخی از خوراکی‌ ها در جوانی برای سلامتی بسیار مفید هستند، اما در دوران سالمندی خوردن برخی از آن ‌ها ممنوع و یا باید در حجم بسیار کم مصرف شود. به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا اکثر خوراکی های […]

اکثر خوراکی های ارگانیک برای حفظ سلامت بدن مناسبند اما از این میان برخی از خوراکی‌ ها در جوانی برای سلامتی بسیار مفید هستند، اما در دوران سالمندی خوردن برخی از آن ‌ها ممنوع و یا باید در حجم بسیار کم مصرف شود.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا اکثر خوراکی های ارگانیک برای حفظ سلامت بدن مناسبند اما از این میان برخی از خوراکی‌ ها در جوانی برای سلامتی بسیار مفید هستند، اما در دوران سالمندی خوردن برخی از آن ‌ها ممنوع و یا باید در حجم بسیار کم مصرف شود.

با بالا رفتن سن مراقبت از بدن هم باید افزایش یابد، دیگر براحتی نمی توان هرنوع ماده خوراکی را خورد. و اما خوراکی هایی که در زمان پیری نباید بخوریم.

در میان میوه ها مثلا گریپ فروت مناسب نیست. این میوه سرشار از ویتامین C برای شادابی پوست موثر است، اما در سالمندان فشار خون را بهم می ریزد.

یا مثلا سبزیجات خام در جوانی برای سلامت بدن بسیار مفید هستند اما همان سبزیجات برای سالمندان به دلیل ضعیف شدن دندان‌ها و تحلیل لث ه‌ها می‌توانند سبب فشار بر دهان و سوء هاضمه می شوند.

و اما در مورد حبوبات هم باید رعایت کرد، لوبیا منبع غنی از فیبر، پروتئینو آهن است اما در سالمندی مصرف آن مشکلات گوارشی پدید میاورد.

مواد خوراکی دیگری مانند لبنیات، قهوه، غذاهای با میزان بالای نمک، کلم، میوه، و جوانه‌های گیاهی خام نیز باید با اعتدال مصرف شوند.